Hur gör man med en 2-åring som skriker om natten?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
EvaS

Hur gör man med en 2-åring som skriker om natten?

Inlägg av EvaS »

Hej.Har stora problem med vår 2-åring.Icke kurad.Önskar jag kände till kuren tidigare. Hon har alltid sovit dåligt (svårsövd, lättväckt och nattropandes). Det är svårt att få henne att somna själv och under natten skriker hon och/eller ylar och/eller gråter flera gånger och länge. Hon lugnar sig när hon får välling mitt i natten! Ibland lugnar hon sig för hela natten och ibland några timmar. Hon får välling med nattningen ca kl 20. Nattningen:först saga och äta välling i sin säng och sedan gå ut med ramsa, men det funkar till och från. Också med sagoband på. Men icke och det blir värre och värre. Sover i stor säng, så nu ska vi byta till spjälsäng igen. Sovit med storasyster och det har varit tryggt och hon gosade in sig med henne under natten till en början. Tll saken hör att hon har en lillebror på bara 2 mån också. Han ska vi just lära sova med vagning. Storasyster 5 år, sover som en stock och har aldrig haft några problem. Har inte möjligt att ge både lillebror och 2-åringen eget rum som är helt mörkt. Vad gör man med så här stort barn? Jag går snart på knäna av trötthet. En del nätter sover jag mindre än 3 timmar...
Mamma till tre hjärtegull :heart: :heart: :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej EvaS och välkommen hit :D

Jag tycker du ska kura din tjej!
Det finns ingen åldersgräns för kurning, större barn kan ta lite längre tid på sig och ställa lite större frågor, men jag tycker absolut ni ska få ett slut på de här jobbiga nätterna!

Klicka på fliken "föräldraforum" längst uppe här, och läs alla låsta introduktioner om kuren, så får du lite mer kött på benen!

Och här på forumet finns massor med föräldrar som varit i, är i eller har passerat kurning som jättegärna hjälper dig framåt!

Planera nu för att tvååringen får ett kolsvart rum, bebisen och hon kan flytta ihop så småningom! (Mina tre minsta delar rum, och har gjort sen lillan blev ett halvår!)

Det här kommer att gå fint!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "