snurra på Långluren

Skriv svar
emb

snurra på Långluren

Inlägg av emb »

Hej!

Nu behöver jag lite pepp och hjälp!
David snart 9mån har en längre tid vaknat upp efter 45 min under långluren (2h). Han ligger helt stilla och gråter (han är ordenligt ledsen). Ramsan blir han bara arg av - vilket jag förstår för han försöker verkligen sova men det är något som inte är rätt! Han är alltså jätte trött, men vaknar upp och får int tag i sömnen igen. Första luren sover han snällt sina 45 och på natten sover han oftast utan minsta ljud 11h45min. (19.30-7.15) Hans totala sömntimmar blir 14,5 vilket jag upplever är lagom, han är trött både inför 45minutaren på morgonen, långluren och natten. Ibland tar han även en extra lur under ensamleken - vilket jag inte har märkt att skulle påverka resten av dagen.
Jag brukar ramsa åt honom så fort jag hör honom vakna och sen låter jag honom vara, sätter oftast på musik och spela. Han har annars inga problem att somna - men just i långluren är det nu något som spökar!! Så tips tas TACKSAMT emot!!

Kram kram
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hur är tidsintervallet mellan lur 1 och 2. Om han inte är tillräckligt trött inför lur 2 KAN det ju vara därför han vaknar för tidigt ( och inte somnar om)

Malte ökade sin vakentid ganska markant runt 8 mån. Då sov han 9.45-11.45 samt 15.00-15.30. Han kunde ÄNDÅ ta lite tid på sig att somna för em-luren.

Annars är det ju bara att tjura på. Upplysande ramsa och musik låter som att du har koll på läget.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"