vara med på föräldrarnas jobb- erfarenheter?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
cissii

vara med på föräldrarnas jobb- erfarenheter?

Inlägg av cissii »

hej

Jag ska öppna ett kafé i samma hus som jag bor. :D
Eftersom jag inte vill ha Celeste på dagis, men kommer behöva jobba mycket. Så undrar jag om någon här har varit mycket med sina föräldrar på jobbet som barn? hur tyckte ni att det var isf?

Jag antar att det är en extremt västvärldslig :roll: fråga, eftersom det borde vara rätt naturlig. Jag kommer ju faktiskt att behöva hennes hjälp där på jobbet, så fort hon är stor nog att hjälpa till. Men tyvärr kommer det inte naturligt för mig att tänka så här, självklart pratar vi ju inte barnarbete, utan hjälpa till efter förmåga och lust.

Någon som har några tankar om det här?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
MiaP

Jaaa...

Inlägg av MiaP »

Ja du, det beror ju faktiskt helt och hållet på vad det är för arbete. Själv arbetar jag som "pappersvändare" på sjukhus. Helt omöjligt att ha med barn här.

Min mamma jobbade som kursledare på någon förening som jag inte minns vilken det var. Jag var ALLTID med. Hade sååå kul! Alla gummor och gubbar lekte med mig. Så gick jag iväg dit de hade roligare kurser än mammas (tyska, engelska - blä) och drejade, målade och fikade.

Så jag tror att du får känna efter helt enkelt och prova några dagar. Eftersom fiket är i samma hus som ni bor borde det inte bli några problem. Kanske kan du ha lite barnvakt också så behöver hon inte vara med dig på jobbet hela tiden.

Lycka till och berätta gärna hur du har löst det hela!

Kram Mia
:heart: vovve -01 :heart: pojke -02 :heart: flicka -04 :heart:

motto:
Behandla andra som du vill bli behandlad själv!
inger
Kontakt:

Jag är uppväxt

Inlägg av inger »

Jag är uppväxt i familjeföretag kiosk, mack och golfbanor.
Min mamma var väldigt bunden av öppettiderna, även om det inte var mycket att göra vintertid.
Allt socialt liv var i personalrummets kiosk.
Det fungerade. Jag och lillasystern hade det så fram till vi var 9 och 13 år.
Man lever helt klart mer tätt inpå, än när föräldrarna har tradionella arbeten.
Tycker att det var skönt att mamma alltid fanns där.
Det som var tufft var att mamma alltid behövde vara i kiosken. Det är tufft och dyrt att vara småföretagare, näst intill omöjligt att anställa någon.
Syrran och jag gjorde förstås en del sysslor. Huset låg i anslutning till kiosken så vi kunde ju gå dit och göra mat. Vi had e en hund som skulle ut och gå¨långpromenad och så vidare.
Nu när jag ändå har dig på tråden skulle jag vilja säga att jag jättegärna vill träffas.
Men jag har en tuff situation nu, går för första gången på A-kassa och har skyldighet att ta de vikariat jag får.
Har blivit blixtinkallade flera gånger.
Ingen lätt situation att planera socialt just nu.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"