Det började med att Veras klocka som vanligt ringde 0700. Usch vad tidigt det kändes just idag
Jag gick upp och gjorde välling (jo hon älskar sin välling så vi fortsätter med det). Hon pärlade och sedan tog hon fram sin dockvagn (hörde jag trots att jag sov mesta tiden).
När klockan ringde igen, min denna gången. 8.15 så var leken slut och dags att gå upp. Jag kände att jag var trött, så jag fick Vera att plocka upp några utspilda pärlor från golvet - så fick jag fem minuter till i sängen.
Väl uppe gick vi ner i tvättstugan och hängde tvätt och la i en maskin till och sedan skulle vi göra frukost. Diskmaskinen var ren och det var lite rörigt på bänken och bordet, så vi fixade till det först. Sedan kokade vi ägg och tog fram diverse tillbehör.
Detta låter som en idyllisk morgon, men både jag och Vera var på uselt humör, så det var nog tur att vi hade så mycket att stå i, annars hade vi nog
Efter frukosten skulle vi åka till troget och handla. Vera hade pratat om lördagsgodis hela morgonen och hade nog helst ätit choklad till frukost. Så när vi kom till torget letade vi upp ett godisstånd och hon fick välja vad hon ville. Vi pekade och förklarade lite och hon sa bara Nä, jag gillar inte sån eller Nä, det vill jag inte ha idag. Helt sakligt och informativt, inte gnälligt på något sätt.
Jag vill ha en klubba, sa hon när det var hennes tur. Hon valde en ganska stor, den kostade hela 3 kr
Jag förundras varje gång vi går på torget hur många ungar det är som sitter i vagn - gärna med napp. Det som är så spännande saker att upptäcka på ett sånt ställe. Men det är väl det föräldrarna vet, och inte vill uppleva
Nåväl. Vi skulle också in en sväng på stan och handla doppresent. När vi fått fatt i det vi ville ha så gick vi till ett café. Även här fick hon välja bland massa smarriga kakor och bullar. Jag vill ha ett äpple
Väl hemma igen vid 14-tiden lagade vi lite lunch, sedan hade vi bestämt att Vera skulle få åka till ett dagmammebarn några timmar på eftermiddagen. Första gången själv hos en kompis
Jag åkte och lämnade. Hann inte ens säga hej då innan hon var inne och borta
Efter en häktisk dag blev det bad och sängen. Jag flätade fyra flätor i hennes blöta hår och hoppas det blir riktigt fint imorgon när vi ska på dop. Hon somnade på två röda och maken och jag har suttit och ätit blåmusslor med smör och vitlök, tre sorters dessertost och druckit lite vitt vin. Nu ska jag också sova
/LO