Tack, ville bara dela med mig när jag är på gott humör också
äntligen en kväll med tidigt sänggående
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
äntligen en kväll med tidigt sänggående
De som läst mina tidigare inlägg har kanske märkt att jag haft lite svårt att få min lillkille att somna på kvällarna, men idag shockade han mig, efter att helt själv ätit en stor tallrik fyrkornsgröt, och gått på pottan av sig själv =D> innan nattblöjan, så lade jag honom i sängen, han bad om en bok, och fick det. Jag ramsade, gick ut i köket och började diska, efter 10 minuter kastade han boken över spjälsängskanten, och efter det sov han
Så för första gången på jag vet inte hur länge så har min son somnat när jag velat det. Tänk så mycket lite hjälpande kommentarer och påhejningar kan göra för att man ska ta tag med nya krafter. \:D/
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Så skönt! Tänk att det helt plötsligt fungerar! Lillebror börjar också arta sig. Somnade efter 5 min läggande och bökande 19.35, sov till 6.20 men ville INTE somna om....
Jag tror på det där med att stöka runt i hemmet medans dom somnar. Dottern på 3 1/2 vill alltid ha reda på vad jag ska upp och göra eftersom jag inte kan ligga hos henne tills hon somnar. Får hon väl en förklaring, att jag måste upp och diska eller äta eller vad det är, så nöjer hon sig med det och somnar så sött själv.
Jag tror på det där med att stöka runt i hemmet medans dom somnar. Dottern på 3 1/2 vill alltid ha reda på vad jag ska upp och göra eftersom jag inte kan ligga hos henne tills hon somnar. Får hon väl en förklaring, att jag måste upp och diska eller äta eller vad det är, så nöjer hon sig med det och somnar så sött själv.
Rakel med dotter och son (01 och 04)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
När ni härjar utanför/bortanför barnens rum med sådant som INTE har med barnet att göra, laddar ni så att säga bössorna för vargen och håller honom stången, som soldaten på vakt. Det gillar små barn. Det gillar vi vuxna också. Det är därför vi låser ytterdörren om natten, blåser ut alla ljus, kollar att inte spisen står på... Hundratals mått och steg vidtar vi varje dag - och varje kväll inför natten - för att hålla vargen stången, så han inte kommer åt oss. Det kan inte små barn.
Vi måste göra det åt dem.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022