Vad skall man tro..?

Skriv svar
Gäst

Vad skall man tro..?

Inlägg av Gäst »

Lilla fröken Billing slår nya spännande världsrekord i vakentid. :shock:

För närvarande ser det ut så här:

morgon: 07.00

sova 11.30 - 13.30

vaken: 13.30 - 16.15

sova: 16.15 - 16.35

vaken 16.35 - 19.00

Saken är nu den, att TROTS att hon har ett vakenpass på FYRA OCH EN HALV TIMME 8-[ på morgonen - och märkväl - fullständigt nöjd och glad är hon - så SOMNAR HON INTE SOM EN STEN 11.30. :shock: Hon kan ligga och snacka både tio och tjugo minuter, rekordet var nog en halvtimme.

Vad skall jag tro? Jag tycker att hon behöver sova sina 2 timmar mitt på dagen, men det finns alltså dagar då hon snackar och jollrar fullständigt förnöjt i upp till en halvtimme innan hon somnar 8-[ , och är sedan lite svårväckt på eftermiddagen... Skall jag överväga 1,5 på dagen och 45 minuter på eftermiddagen istället :?:

Sanslöst, var ordet... :o
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi, hur skulle en 45-minutare påverka insomnandet kvällstid tror du :?:

Som det är nu ligger 20-minutaren ganska tätt inpå kvällen men Sofia kanske inte alls har ont av det :?:

Varianten behålla nuvarande schema och tänka "erbjuda tid i sängen" finns ju också...

:shock: Sen måste jag instämma i din förvåning över unga frökens vakenork fm :!: Har aldrig hört på maken och att hon dessutom behåller sitt goda humör hela vägen är anmärkningsvärt tycker jag.

Nancy
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jag funderar lite kring den långa insomningstiden. Det kan inte vara så att hon hinner bli lite övertrött - ÄVEN om hon är glad och förnöjd hela vakentiden :-k ? Att det är det som gör att hon sen har svårt att komma till ro, när det ska sovas.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vår 7-månaders sover 12-20-90-45 och den sista luren på 45 har aldrig påverkat nattsömnen, som ligger 2 h efter.

Fundera.

Ge henne förutsättningarna att sova och vad hon sen väljer att göra under den tiden är upp till henne :wink: .

/ Mamman till sönerna :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har nu funderat själv också lite, och kommit fram till följande:

Hon är absolut inte övertrött - det skulle jag se. :idea:

Däremot kan det hända att hon slumrar till fem minuter när vi är på vagnpromenad. Inte varje dag, men jag har märkt att de dagarna då hon gör det - även om det så rör sig om bara fem minuter - då tar hon lååång tid på sig att somna.

Så nu skall jag strunta i vagnpromenad under vår utevistelse, gunga och erbjuda lek på filt istället och se vad det ger. :wink:

Tack, alla för funderingar!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"