Ensamlek på eget initiativ

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

Ensamlek på eget initiativ

Inlägg av Puffis »

Måste bara berätta om min lilla tös. Jag har aldrig introducerat den där ensamleken, mest av lathet antar jag. Jag kom inte i kontakt med barnaboken förrän när hon var 8-9 månader och sedan har det liksom inte blivit av.

Men nu (hon är 18 månader) så har hon helt plötsligt börjat att själv vilja komma upp i sin säng för att leka. Ibland frågar jag om hon vill leka i sin säng och då springer hon in. Hon har några leksaker som alltid ska med och där sitter hon sedan lääänge och pratar för sig själv och grejjar. Sedan får hon själv ropa när hon är färdig. Det blir ju inte riktigt som "äkta" ensamlek, eftersom det är HON som har tagit ledningen, men det är så roligt att se.

Hon bäddar med sina gosedjur, läser tidning, arrangerar om gosedjuren och låtsassover "gna gna Tiua"(godnatt godnatt Tuva) :lol:

Där ser man, Anna har alltid rätt... om man har ögon att se med.

Nu är bara nästa steg att göra det till en rutin. Men det får bli efter hundpromenaden på morgonen. (hunden har varit mitt främsta argument för att inte införa ensamleken :roll: )
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :lol:
Ibland är de allt bra finurliga, de små liven!! För visst är det skönt att få vara för sig själv en stund, det tycker vi väl alla!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"