Anna, kossorna är här!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Anna, kossorna är här!

Inlägg av Gäst »

Tänker man tillräckligt mycket på något manifesteras det slutligen i ens fysiska verklighet. 8)

Anna, nu är korna här. :shock:

Jag går en morgonpromenad med mina barn varje dag omkring klockan tio. På andra sidan vägen finns en hage, som hitintills har varit barnens fotbollsäng. I förrgår när jag och barnen skulle ut och gå möttes vi av en stor överraskning: i hagen betade nu 16 kor! :shock:

Jag antar att de andra två kommer snart de med.

Så nu har jag mina 16 kor på plats. Då ligger jag bara 15 barn på minussidan. =D>

Effekten av de heliga korna är enorm. O:)

Inatt vaknade båda barnen vid tre, och började snacka sinsemellan. :o Dålig idé, tyckte mor Billing. Så hon ramsar bestämt gånger fyra. BÅDA barnen tystnar, på tvärt. Även gossen gosseson, som ju ramsan inte "tar" på längre.

Så var den äldre generationens vishet och klokhet åter bevisat. O:) Man skall ha kossor, i en hage mitt emot huset. Visserligen hade jag tydligen inte koncentrerat mig tillräckligt noga på själva siffran, men vad säger du, klarar jag mig med 16? :-k

:lol:

:heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Du är härlig och läsa Päivi. :heart:

Ps. Tack för svaret till Torspappa.. :wink: Han önskar nog innerst inne fler konkreta tips, men han styr ju sin skuta själv. :lol: Ds.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack! :D Det är en fröjd att skriva när folk gillar det man skriver! :heart:

Jag tycker att Torsfar är en modig människa som vågar sig hit till oss kvinnor in space... :roll: Han har svaren. :wink: Det har vi alla.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"