Bäbsi i magen

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

Bäbsi i magen

Inlägg av Puffis »

Tuva är 18 månader och härligt verbal. Hon pratar hela tiden och man förvånas ständigt över de nya ord som kommer över hennes läppar. Hon har inte reagerat nämnvärt över att mammas mage har blivit väldigt stor, magen för henne är bara platsen för naveln, som är så spännande. Vi har inte kommenterat heller att det skulle vara något mystiskt med det, eller talat om för henne att det är en bäbis däri. Det verkar dock vara alla andras favorit, att fråga Tuva varför mammas mage är så stor. Det svarar hon bara med att visa upp min navel för alla som vill se :lol:

Men igår, när vi var och hälsade på morfar så lekte vi "var är"-leken. Typ var är näsan osv. Morfar frågade var är mammas mage? "Bäbsi" sa hon då. :shock: Hon vet ju vad en bäbis är (fast hon säger det mera som "bäpsi" eller nåt), men inte visste jag att hon hade snappat upp att det var en bäbis i mammas mage.

Hon är så klok min lilla Tuvaluva :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt smarta. Och vetgiriga. De lyssnar och tar till sig - suger in kunskap! :D
Men magen lär ju inte vara så diskret längre om du ska föda barn om två dagar... :shock:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"