Hej!
Det här är en mycket trött mamma som hoppas få lite goda råd!
Vi började kura vår dotter(8 mån) för 8 nätter sedan(det känns som en månad).
Första natten sov vi inte mycket alls men sen blev det succesivt bättre de följande nätterna och det gick lättare både att få henne att somna och hon sov med bara några få tillfällen då hon vaknade och gnällde men somnade om själv ända till 04-05. Fantastiskt tyckte vi!!
Timmarna efter att hon vaknat var dock tuffa då också -hon ville inte somna om, var ledsen och det kändes inte som om hon tog ramsan till sig.
Så var det i fem nätter sen vände det och 6:e natten var hon väldigt orolig och vaknade med jämna mellanrum hela natten. De 2 sista nätterna så har hon varit orolig ett tag på kvällen, somnat men sen vaknat flera gånger, sovit fram till 3 och sen varit omöjlig att få lugn och somna om.
Jag försöker att hålla mig till ramsan och att inte säga den i onödan. Nån gång får jag gå dit och lägga ned henne(hon sitter och blåhåller sig i spjälorna och är ledsen), lägga handen på ryggen och ev buffa några gånger. Då blir hon oftast lite lugnare och ligger och gnällgråter tills hon somnar en liten stund eller blir ledsen och sätter sig upp igen.
Varför är det såhär?? Det känns som om vi gör allt som man ska göra med schema, bestämda mat och sov tider, skratt innan gonatt osv
Hon har även blivit väldigt gnällig och klängig på dagarna sedan vi började kura henne. Vad kan det bero på? Det känns som om hon tar igen den närhet och det lugn hon förut fick på natten hos mig genom att vilja ha mig i närheten HELA TIDEN på dagarna. Kanske är det vanligt att det blir så?
Vad ska vi göra? Hur kan vi komma tillrätta med det här? Just nu börjar min ork svikta. Det här är jobbigare än att ta upp henne och låta henne äta av mig.
(Skrev tidigare under "8-månaders bebis med sömnproblem" -tänkte byta rubrik på den men visste inte hur jag skulle göra så det blev ett nytt inlägg)
Hoppas på råd och stöd!
Kram
Det blir inte bättre!? -Vad gör vi för fel??
-
sniggelina
-
TorpSara