Ont i lymfkörtel

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
blomman

Ont i lymfkörtel

Inlägg av blomman »

I helgen blev jag jättesjuk. Började lördag morgon, kände mig frusen och hängig med huvudvärk.
Tyckte själv mest att jag var lite gnällig, tills jag tempade mig och hade 39,5! Då gick jag och la mig. Sen låg jag och pendlade mellan 39,5 och 40 graders feber hela lördagen och söndagen, först på måndag sjönk febern till 38,8 och försvann på måndag kväll.
Förutom febern hade jag värk i kroppen, ont i huvudet, ont i ögonhålorna (något fruktansvärt) och ont i lymfkörtlarna under armarna.
Ingen snuva, ingen, hosta, inget ont i halsen. Har fortfarande inte det, tänkte det skulle komma efteråt.

Har ingen aning om vad det var för skumt, men nu är jag feberfri och mest jättetrött. Men däremot så har jag fortfarande rätt ordentligt ont i lyfmkörteln i höger armhåla. Kan man ha det? Borde man kolla med läkare eller vänta? Jag är så sällan sjuk att jag känner mig rätt handfallen..
MiaP

Hmm

Inlägg av MiaP »

När man får så hög feber och inte får några andra förkylningssymtom bör man alltid konsultera med läkare. Ring vårdcentralen och prata med dem.

Krya på sig stackare! Blä och vara sjuk!

Kram Mia
:heart: vovve -01 :heart: pojke -02 :heart: flicka -04 :heart:

motto:
Behandla andra som du vill bli behandlad själv!
blomman

Inlägg av blomman »

Fast nu har jag inte haft feber sen måndags kväll... ska jag ringa ändå?
Hade ont i ögonhålorna igår, men mycket mindre, men just lymfkörteln gör ont även idag, men nu är hyfsat pigg i övrigt!
J och Å

Inlägg av J och Å »

Å stackare. Ring ett samtal till sjukvårdsupplysningen. Du kan lämna ditt nummer så ringer de upp ¨så slipper du köa.

Det är säkert inget. Jag brukar också få ont i lymfarna när jag blir sjuk. Själv har jag legat däckad i dag, med den värsta huvud, nack och ryggvärk man kan tänka sig. Antar att allt som hänt på sistone håller på att hinna i kapp.

Massa kryapåsigkramar åsis
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
blomman

Inlägg av blomman »

Hej tjejen!
Klart reaktionen måste komma nångång på allt ni gått igenom!
Är det full orkester hemma fortfarande? :lol:

Har fortfarande ont i lymfkörteln, ska nog ringa och höra lite vad de säger.
Jag har aldrig känt av sånt här förut...
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ring, det är alltid bättre att ringa en gång för mycket.

Här är det full orkester.

Igår la sig Karl brevid mig då jag vilade och säger "mamma, det är så skönt att alla är hemma, Mina, Lisen du och pappa. Det var inge kul när Lisen var på sjukhus och du och pappa inte var hemma"

Så det börjar lugna ner sig lite.

Ont i lymfarna får jag ofta då jag har något skit i kroppen. Så det beror säkert på det. Men ring och hör ändå. Man kan ju alltid ta en sänka också.

Kramar
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
blomman

Inlägg av blomman »

Ringde vårdcentralen idag och frågade vad de tyckte. De ville att jag skulle komma in, eftersom febern varit så hög och jag inte hade förkylningssymtom. Annars kunde man ha ont i en lymfkörtel ett par veckor efter en infektion..
Ja, alltså precis som ni har sagt till mig här, kloka människor!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"