Boktokar en höstkväll!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
K-ina

Boktokar en höstkväll!

Inlägg av K-ina »

I kväll har jag upplevt en härlig stund. Min nyblivna etta började med att göra nästa veckas läsläxa redan på fredag kväll. Han läste högt ur sin Läslära för lillebror när han åt sin kvällsmat.

När lillebror kröp ner i sängen och nattades av pappa förberedde Axel och jag kvällens mys. Vi tände ljus och plockade fram onyttigheterna. Smågodis och läsk!!! :oops: :roll: :lol: Sen önskade Axel musik: Någonting utan sång. Kanske något klassiskt önskade han. Jag valde Bach på svag volym och så sjönk vi ner i soffan. Vi avslutade vår högläsningsbok och pappa smög in under högläsningsstunden med sin deckare i högsta hugg.

Därefter följde tyst lässtund på egen hand. Jag, utrustad med den senaste boken om Damernas Detektivbyrå, Axel med sin nylånade biblioteksbok Lätt&Blandat och pappa med sin Arne Dahl-deckare. Händerna sökte sig till godisskålen tills det bara var karamellpapper kvar och ute regnade det så det smattrade på rutorna.

Till sist - SENT - gäspade Axel och sa att han ville gå och lägga sig, gav oss varsin kram och knallade iväg till sängen. Nu, en timma senare, sover han sött på sitt rum och jag är lycklig över en helt underbar tv-befriad bok och godiskväll!!! :heart: Måtte friidrotten och sommarrepriserna aldrig ta slut!!! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:heart:
Vilken mysig kväll!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh det låter som hos oss! :heart:
Fast vi ligger i en hög framför vedspisen... :wink:

Fler boktokar åt folket :!:

:heart: \:D/ :heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"