Halta Lisen

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
J och Å

Halta Lisen

Inlägg av J och Å »

Nu får det snart vara nog med mina skriverier på denna del av forumet. :cry:

Några timmar på vårdcentralen, som ledde till att direkt åka till barnakuten. Där blev vi i många timmar. Lisen var inte glad över att ha blivit väckt 30 min för tidigt och kunde ju självklart inte komma till ro i vår famn, hon är ju inte direkt van med det.

Läkaren undersökte henne väldigt länge. Gick i väg och pratade med två andra. Ingen kunde ge något svar.

Tusen tack till er som pm:at mig. Många tips om höfsnuva. Tror tyvärr inte det är det Lisen har. För hon har inte det minsta ont. Och de har böjt och vridit rejält i dag.

Hon har inte samma reaktion i högerbenet, och hon har foten utsträckt hela tiden. Inte ens då vi kittlar under och på foten rör hon den. Den är helt slapp. Men röra sig vill hon, hela tiden och benet bara försvinner under henne.

Läkaren ville egntligen inte ge mig något svar innan de undersökt henne noggrannare. Men han var orolig för att hon blivit drabbad av något virus på nervsystemet :( Låter fruktansvärt :cry: Hur gör man då? Kan man bota det? En miljon frågor snurrar i mitt huvud. De andra mår hur bra som helst. Och det var rent ut sagt vidrigt att lämna Lisen där på sjukhuset :cry: Tror det blir en jobbig natt för mamma i natt. Johan är med henne där, och han har inte sovit en blund sedan i går på dagen(har jobbat natt och inte sovit idag) så han lär nog sova.

Vad ska jag göra nu? Var kan man söka på sånt här? Jag har noll koll?
Hoppas någon kan ge mig lite råd?

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Usch, Åsa. Förstår din oro. Jag har tyvärr inga råd, för detta kan jag ingenting om, men en kram kommer här i alla fall! Hoppas ni får fler besked i morgon, och att Lisen och Johan får lite sömn där i natt.

Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :(
Vill skicka en stor kram till hela familjen från mig :heart: Jag vet hur det är att ha ett barn som ligger på sjukhus och är dålig som jag tidigare skrivit till dig.Den känslan går inte att beskriva om man inte varit där själv.Allt annat spelar mindre någon roll och knutan man har i magen hela tiden-Dag som natt.
Jag tror iallafall att som Jacob hadde så hadde han så otroligt ont att man inte ens kunde nudda vid benet.Dom trodde han oxå hadde ett virus först och då finns det inte så mycket man kan göra tror jag.
När dom senare kom på att det var en bakterie han hadde så försökte dom ta reda på vilken sorts bakterie det var och sedan ge antibiotika som tog för just den bakterien.
Eftersom eran LIsen inte har ont i benet är det nog inte heller en bakterie utan ett virus som satt sig i höften.Och det kan som jag skrev tidigare sätta sig där efter att man varit förkyld.Men som sagt,jag vet inte vad mer man kan göra.
Ni ska veta att jag tänker på er och hoppas eran tjej snart mår bättre.
Kram från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

DÄR är du ju! :heart:

Tack för rapport och jag förstår att du är orolig.. hu! :cry: Jag har ingen erfarenhet av detta, och därmed tyvärr inga svar att ge. Men jag hoppas innerligt att ni får veta något snart..eller nyss! [-o< :heart:

Varm sövande kram, länge.. :heart: (om den inte hjälper får du be kungen ramsa!)
/Fjällmor
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tusen tack alla :heart:

Ska nu stupa i säng. Har fått rapport från J, som beodrade personalen "att om prov ska tas får det tas inom 10 min för sen ska Lisen sova", och så blev det.

De drog 4 rör så nu har de tillprover. I morgon blir det röntgen och ultraljud. Hoppas det inte behöver gå så mkt längre än så, för så måste hon sövas, å det känns inte alls bra.

Pratade med min syster som berättade att hon för en massa år sedan satt och pluggade, inte så länge men det räckte, hon satt på foten och den blev bortdomnad. I över en vecka var foten helt borta och det tog några veckor till innan det var helt bra. Och hennes fot och ben betedde sig precis som Lisen. Hon satt ju faktiskt och sov i bilen till och från stockholm fre/lörd. Och det var på lördagen benet blev tokigt. Och på 2 timmar kan man ju lätt klämma en nerv. Och inte har hon ont heller. Blir inte klok på detta.

Kramar och natti natti.

ps. fjällmor, Karl ramsade Mina då de var hos farmor/farfar i stockholm :D Han regerar, Kungen!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Stackars Lisen :cry: :cry: :cry:

Hoppas verkligen hon kryar på sig och att ni snart skall kunna återgå till det normala. [-o< 8-[ [-o< 8-[ [-o<

Massor av kramar på er! :heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag tänker på er!!! Hoppas att man hittar problemet snabbt och kan sätta in behandling. Det är fasansfullt att gå omkring och undra och oroa sig!

Kramar i stora lass!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
J och Å

Inlägg av J och Å »

Klockan 10.00 var det så dax för röntgen, och ultraljud. Sedan skulle läkarna kika på bilderna. Och om bilderna inte visar något skall de genast gå vidare. Men är så orolig. för då blir det magnetröntgen och de kommer att ta hela henne, huvud och resten av kroppen. Och då måste de söva henne. Känns inte alls bra.

Alla prover de tagit visar ingenting. Allt var bara bra. Vita blodkroppar är bra och all det andra.

Fattar verligen inte vad det kan vara. Och läkarna är lika frågande?

Ska snart lägga Mina och Karl och jag ska titta på Nicke Nyfiken liggandes i soffan. Är rätt slut.

Väntar nu bara på att J ska ringa och berätta vad bilderna visar. Vad ska man egentligen hoppas på? Har alltid varit så skonad från sjukdomar odyl, så man är rätt oförberedd. men vill inte tänka det värsta, och vad är egentligen det värsta. Finns ju faktiskt mkt som man kan leva med i dag.

åsa
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Skickar all kärlek och värme jag kan,
till både er där hemma och de på sjukhuset!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Men ojoj, lilla Lisen! Minns jag fel nu eller var det inte Lisen som var sjuk då när ni skulle hälsat på oss i skärgården? Isåfall tycker man ju att det kan räcka för hennes del nu, lilla tjejen!
Hoppas de kan få fram något, att sväva i ovisshet är det värsta som finns!
Jag vet ingenting om sånt här....
Vill bara skicka mina allra varmaste kramar till hela familjen och hoppas att allt löser sig till det bästa! :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Gulle er :heart:

Jorå Blomman. Det var Lisen som var dålig. Och hon slutade ju gå då. Och började gå igen nu den 1/8. Å sen i lördags slutade högerbenet att fungera. Så nu bara väntar vi.

kramar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stackars lilla Lisen! Hoppas det "bara" är en nerv som kommit i kläm. Tråkigt att du inte kunde komma till Gastsjön, men familjen behöver dig hemma, det förstår jag!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

:heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hoppas du kan vila lite nu när de två hemmavarande sover. Och att ni får besked snart. :heart:

Måste också säga att jag blev impad av maken din:
Har fått rapport från J, som beodrade personalen "att om prov ska tas får det tas inom 10 min för sen ska Lisen sova", och så blev det.
Se där, en man som vet hur göra när på sjukhus med barn. Jag har haft två omgångar, men inte lärt mig ännu. Utan tänkt att nu måtte de väl vara klara. Och blivit störtsur av allt spring HELA kvällen och natten. Men nu vet jag hur jag ska göra om det blir någon mer gång!

Kram kram
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja han kan detta. Var du där i våras med Mina. Och då lärde han sig. Och sa till dem på skarpen "att här ska det inte springas på natten, på natten sover hon"

Men nu till lite undringar. Vi spånar och spånar. J`s mamma kommer i kväll som förstärkning. Mina två päron som finns för oss 24t/dygnet alla dar om året råkar vara på semester, den behöver de. Så då kan jag åka till Lisen i morgon.

:arrow: I vilket fall. Farmor kom då på att borrelia på barn inte alls behöver bli en tydlig ring utan bara en liten rodnad. Oj oj. Barnen är ju ute hela tiden, och vi bor med skogen som granne. Djuren har dem och vi kollar självklart noga, men de kan ju klia bort dem innan vi upptäcker. Man behandlar ju med antibiotika, och farmor menade att kåvepeninet Lisen fick den 26/7 kan ha tagit bort det, och sen när den kuren var slut så blev symptomen synliga igen. För kåvepenin biter på borrelia, dock måste man äta mer och längre tid.
`
J´s ska prata med läkarna om detta. Vi är inte så bra i sverige på att upptäcka borrelia, tyvärr.

:arrow: Lisen har varit sjuk och haft problem med prickar och så, ni vet ju ni som följt hennes resa. Detta har gjort att hon inte fått alla sina 3 sprutor, utan bara två och vid senare tillfälle. Farmor kom på detta, och funderade lite på stelkramp.

Har ni någre funderingar kring detta. Griper vi hejvillt nu?

åsa
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"