Sjuk och har knappt ätit

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillaemedtre

Sjuk och har knappt ätit

Inlägg av lillaemedtre »

Victor har haft feber av och till och kräktes upp son middag. Efter det var det svårt att få i honom någon välling på kvällen.
Hur gör jag inatt om Victor vaknar och är hungrig?
Ge välling i sängen?
Mamma till Isabelle okt-96
Irma mars-03
Victor juni-04 kur b?rjad 050204
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Om du absolut vill att han ska äta, så vetjag att Mammut brukar rekommendera att mata när de sover. Lägg honom på sidan och tratta i flaskan.

Annars är man ju inte så superhunrig när man är sjuk. Ge honom vatten med jämna mellanrum - detgår säkert också att göra i flaska på natten, om man tycker att det är nödvändigt. Annars är det viktigast att få i vatten på dagen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Erbjud vatten på flaska (värmd till ljummen temperatur) om han vaknar till. Om du vill kan du erbjuda samma sak innan ni lägger er. Ge alltså i sömnen liggandes på sidan som /LO skriver. Vänd sedan tillbaka till mage. Vänta med mat till morgonen!

:idea: Om det inte handlar om magsjuka så kan du erbjuda majsvälling eller annnan mild välling. Gör det då innan ni lägger er och på samma sätt som ovan beskrivet.

8) Det var mina tips!
camilla

Inlägg av camilla »

Precis det hande mig oxa en gang, jag gav faktiskt mat innan jag gick och lade mig, hon at i stort sett sovande. Struntade givetvis i rapning etc utan lat henne bara sova vidare tills "godmorgon"
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"