Min underbara dotter
Min underbara dotter
Jag har en son också, men nu vill jag skriva om min dotter. Min lilla flicka, som är så modig och nyfiken och nöjd och belåten. Som är så duktig på att klättra att jag knappt fattar att det är möjligt. Som ligger och nynnar för sig själv i sängen innan hon ska sova. Det händer att hon tar en sak från sin bror - och om han protesterar går hon ofta tillbaka och ger honom något annat istället - inte dåligt för en 15-månaders! Häromdagen gick jag och letade efter min hårborste - plötsligt kommer dottern fram till mig och slänger den på golvet framför mig med ett "däh!" ( = där! ) Jag hade ju inte ens involverat henne i sökandet
men hon fattade i alla fall. Idag när vi skulle gå ut - dottern hade redan fått sina sandaler på sig, ropade jag på min son: Kom ska vi ta på sandalerna! ett par gånger med en sandal i var hand. Sonen springer skrattande undan...Då ser dottern på mig med en blick som visar att hon fått nog av det här, och sträcker ut armarna efter sandalerna. Jag ger henne sonens sandaler, och hon går fram till honom och slänger dem på marken framför honom. Varpå sonen sätter sig och snällt sträcker fram fötterna! Min underbara lilla solstråle...Hur skulle jag klara mig utan dig?
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06