Kul natt..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ciri

Kul natt..

Inlägg av ciri »

Jaha, där fick man för att man skulle vara lite ego o ta en "sova-natt".. Killen har ju varit lite rosslig senaste veckan men i går verkligen pep det i bröstet på honom o han fick anstränga sig för att andas! Jag åkte in till sjukhuset vid 18.30 och fick komma upp på barnkliniken för att Arvid skulle få andas in ventolin. Läkaren kom inte förrän kl. 20 - stackars Arvid var ju helslut, det var ju natt för honom!! Han var jätteduktig iallafall vi kom hem 21.30 o då var ju han pigg som en sill!! Vi som hade planerat att gå o lägga oss när ungarna somnade vid 19!! Vi låg inne i sängen med honom o han sjöng o sprattlade. Han hade mer hosta än nånsin - ventolinet skulle ju vara lite hostdämpande sa läkaren.. Han fick en riktig hostattack o när jag lyfte upp honom så slängde han ur sig en riktig kaskadspya! Klockan var då 23, vi upp o bytte pyamas o sängkläder o han bara skrattar! Sen somnade han faktiskt själv o sov rätt bra och i dag har han inte hostat så mycket. Så blev det när jag hade bestämt mig för att pausa i kurandet ett tag.
:arrow: Anna-Carin, hur var din natt då?
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
br

Inlägg av br »

hej ciri
Tuff natt!

Båda mina barn har förkylningsatsma och vi har vid vågra tillfällen fått nyttja akuten :( . Då har de fått ventoline samt ngn cortison lösning och vi har dessutom fått veta att dessa mediciner kan påverka barnet så att det kan ha svår att komma till ro!

Kanske du orkar fprtsätta kurandet? jag hade också tvivel ibland, men vi fortsatte för vi såg inte ngt annat alternativ!
Lycka till
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
ciri

Inlägg av ciri »

Jaha det var därför han var så pigg då! Ja det var ju bättre det än att han skulle vara sjuk! Läkaren sa till mig att om det skulle bli lika nästa gång han blev förkyld så skulle vi få hem en sån där astmagrej o lära oss hur man ger honom så att vi slipper åka akut. Varför har ni inte det?
Jag ska fortsätta kura senare, alternativet just nu är att låta honom ligga brevid mig o tutta. Jag kommer att få ont i ryggen men jag ska få sova i allafall!
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
br

Inlägg av br »

hej
vi har också astmagrejor hemma, men vi fick dem först efter dotterns andra akutbesök. därefter har det vid några tillfällen inte riktigt räckt inledingsvis utan vi har gått till vår barnläkare för inhalering av ventoline, dvs inte direkt akut!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Bettty

Inlägg av Bettty »

Nä men! I tisdags var det jag som fick åka in till barnakuten för min dotter hade svårt att andas, jag åkte 19.00 och kom hem 02.30!! Och mannen var bortrest så jag var tvungen att ha storasyster med, gissa om hon var trött...
Lillan somnade också som en sten när vi kom hem, överlycklig över att vara hemma i sin säng och få höra den välbekanta ramsan igen :)

I alla fall, hon fick också inhalera några gånger och jag fick två olika astmamediciner hem, pga av att jag har astma. (Annars sa läkaren att det behöver hända tre gånger innan man skriver ut sånt)
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"