Häromdagen gick diskmaskinen sönder, så nu måste ju allt diskas för hand...
Efter frukost diskade Vera allt noga och fint - mamma sköljde och ställde i diskmaskin (som används som diskställ
Sedan kom pappa hem efter en tidig golfrunda. Då skulle kaffe göras. Ur med gammalt filter, i med nytt och fyra skopor kaffe - räkna noga!
Dags att ta av pyjamas innan fikat, som idag bestod av frukt eftersom vi just ätit frukost.
Hm. Vi skulle ju göra köttbullar idag, påminner Vera när vi dricker kaffe. Japp. Hon tar fram bunke, ber pappa hämta köttfärsen i kylen. Pappa häller i kryddor som ska vara i. Sedan blandar Vera med händerna - härlgt kladdigt
Dags att rulla. De har kul Vera och pappa när de gör köttbullar, för de spelar köttbullsspel. De tar fram en tärning (som blir väldigt kladdig efter ett tag
Nu ska de in i ugnen. Tvätta händerna och klart.
Ut och hjälpa mamma - pappa kom ut när köttbullarna var klara. Skura väggar och stolpar i uterummet. Vi ska lägga nytt tak eftersom det gamla var trasigt och läckte vatten. Fint blir det
Det gamla taket var nedtaget och det nya låg på marken och skulle märkas för sågning. Vi hjälptes åt på riktigt. Vera ritade närmast kanterna och mamma i mitten där hon inte nådde.
Nu var det dags för middag. Den fick faktiskt mamma göra sjävl
Efter maten var det vila för Vera och pappa. De tog var sin bok och gick och lade sig i stora sängen.
Dags att vakna! Pappa sågade taket och Vera fick en brädbit att såga i. Ville gärna prova om hon också kunde såga, ju.
Det var några regelbitar som skulle målas också. 4 st, 40-50 cm långa. Här måste jag säga att jag var lite skeptisk
Jag förklarade att färgen var lite farlig och att man fick vara försiktig och skulle inte få på sig. Vi var utomhus så ventilationen var klart god!
Hon målade en när jag målade tre. I princip utan hjälp (jo jag klarade mig utan hjälp
Sedan var det dags för semester. Nu hade hon faktiskt jobbat hela dagen, så hon tog sin trehjuling och hade lite rally
Jag blir helt fascinerad av min 3,5-åring. Vad hon kan, va
Nu ska jag också sova efter att ha jobbat rätt hårt jag med denna dag.
/LO
PS. Fick en kommentar av min mor som tyckte att det var solklara