Okej nu undrar även jag en sak! - vaknar TIDIGT!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Minnevippen

Okej nu undrar även jag en sak! - vaknar TIDIGT!!!

Inlägg av Minnevippen »

Hej på Er!

Allt har gått som en dans, tycker vi iallafall. Prinsessan har nu fortsatt sova HELA natten sen kurens 3:e natt.....hon somnar snällt 19.30 i sin säng utan protest (oftast så trött så hon somnar i luften innan hon når madrassen :wink: ).....hon sover sedan utan ljud eller möjligen någon liten kommentar när vi går och lägger oss men somnar om själv....hon vaknar sedan mellan 6-7 ungefär...i morse vaknade hon redan kl 5.45....vi har morgon kl 7.30...varje morgon har jag då ramsat från min säng, vi har "konverserat" i upp till 1 timme innan hon somnat om själv igen, och då har hon ställt sig upp och lagt sig ner ett par gånger innan det....hon kan bli ganska så förbannad :evil: ....och gapar och skriker lite till och från men lugnar alltid ner sig mellan varven...när hon blivit som mest förbannad kör jag ramsan en gång.....och då blir det bättre....jag har sedan väckt henne 7.30 även om hon bara fått sova 10 minuter....om hon inte somnat om innan 7.30 har vi fortsatt tills hon har somnat (har inte blivit senare än 7.45) och sen väckt henne efter 5 minuter....jag vill bara ha bekräftelse på att vi gör rätt och att vi ska fortsätta som vi gör, kom annars GÄRNA med förslag på förbättringar!!!! Hur lång tid kan det ta innan dom förstår att dom skall sova tills det är "morgon"?

Prinsessan sover sedan 2 timmar mitt på dagen och somnar alltid utan problem!!!

Tack och Hej!!!

Kram kram minnevippen!!!
Med prins maj -02 och prinsessa maj -04
mia75

Inlägg av mia75 »

Det låter som ni gör rätt. Pangramsa så for hon vaknar och sen avvakta så länge som möjligt innan du ramsar igen. Bra att du fortsätter till 7,45 för att få henne att somna om! Precis så ska man göra. :D
Vi fick kämpa i nästan fem veckor innan Emil sov ända till sju när vi har morgon, men det gick! 8) (Numera är det storebror som förstör morgonsömnen :evil: , men det är en annan historia)
Kämpa på! Hon kommer snart att sova sött ända till morgonen! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Helt rätt tänkt och gjort! Verkligen toppen att du förlängt morgonen med marginalen för att få till ett omsomande =D> ! Fortsätt i denna goda stil så är det över på en vecka - törs jag lova 8) !

:idea: Tänk på att denna konversation skall backas på och bli ett besked som blir allt mer kort, självklart och bestämt för varje dag!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"