Missat lite...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fia

Missat lite...

Inlägg av Fia »

:) Hej allihopa! :)

Jag började jobba i november efter sex år hemma med kidsen, och sen dess har jag knappt varit inne här alls. Har saknat det, men känner först nu att jag har energi att göra come back efter den enorma omställning mitt jobb innebar för hela familjen. (Jobbar bara halvtid, funkar bra, men vi fick hitta nya rutiner för att få tillvaron att funka efter de nya omständigheterna...)

Hur som helst märker jag att jag har missat en del här inne! Vad är Gastsjö Camp??? Låter spännande! Och vad är SS???

Känner förresten överhuvudtaget att jag tappat bort mycket av mitt AW-tänk. Var sååå inspirerad när min minsting (nu 2,5 år) var spädis och det gick som en dans, men på senaste tiden (typ sen hon var kring året) så har jag tappat geisten lite... Har ni något tips på sektioner i BB som kan inspirera lite extra?

Kram på er alla! Hoppas ni har en härlig sommar! :D
Mamma till liten grabb född -01 och två tjejer födda -03 och -05.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej å välkommen tillbaka :D

Anna W själv har förra året och nu i augusti öppnat sitt hem för att utbilda mammor/pappor i att "kura"!
Till hjälp och att hjälpa har vi små sömntrasslare i olika åldrar men föräldrar, som vi kurar och hjälper till god nattsömn!
Jag var där förra sommaren och ska dit nu igen i augusti, helt fantastiskt roligt och lärorikt! Nu är det vi "gamla" kurare (under Annas övervakande öga!) sen sist som ska lära upp ett nytt gäng :wink:

Gastsjö Camp hade hon i våras, mer som en träff för AW-folk, men även då kurades ett gäng små bebbar!

SS är lika med Säkra Sovare :D

Vi ses :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fia

TACK...

Inlägg av Fia »

... Miar för det snabba svaret! :D

Oj, jag skulle ha velat vara med i våras!!! Vad avundsjuk jag blir på er som var med! Snacka om att det hade varit perfekt inspiration för mig just nu! Ahhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Grämer mig galet mycket! :x

Jag känner ingen AW:are IRL. Pratar man om barnproblem, stora som små, blir det alltid lite konstiga reaktioner. Det verkar som att folk tycker att man är en besserwisser när man faktiskt har konkreta LÖSNINGAR på saker och ting. Det är som att folk bara vill att man ska sucka och stöna och hålla med om att det är sååå jobbigt att ha barn istället för att faktiskt vara lite konstruktiv.

Ok, anyway - tack igen Miar! Ha en toppenhelg i Gastsjön och berätta gärna hur det var!

Kramisar! :D
Mamma till liten grabb född -01 och två tjejer födda -03 och -05.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen!

Känner igen mig i det du beskriver, här på vischan kryllar det inte av AW-tänk, precis :roll: Det var så kul att träffa en hel hoper föräldrar som man hade så mycket gemensamt med - vilken stämning!!!
Och var inte ledsen, det kommer fler tåg, varje år :!:

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"