Nu kvarstår bara att få ordning på min nattsömn, trots att lillebror sover så vaknar jag som vanligt vid 5 och förväntar mig att han ska vakna och jag kan stört omöjligt somna om. Kan ingen komma och ramsa mig lite????
Någon som kan ramsa mig?
Någon som kan ramsa mig?
Lillebror hade en ganska bra natt. Somnade ganska snabbt vid 19.30, vaknade först 6 och då började jag buffa och grejsa, insåg först efter ett ganska långt tag vad jag höll på med
(jag var trött) och ramsade istället och då somnade han om efter några ganska stränga ramsor och sov till 7.30. Vaknade gjorde han glad som en liten lärka. Fantastisk metod det här!! Dessutom strider den inte mot någon av mina föräldrainstinikter som många andra "metoder" gör typ 5min.
Nu kvarstår bara att få ordning på min nattsömn, trots att lillebror sover så vaknar jag som vanligt vid 5 och förväntar mig att han ska vakna och jag kan stört omöjligt somna om. Kan ingen komma och ramsa mig lite????
Rakel med dotter och son (01 och 04)
Vi började i torsdags natt, så vi har snart hållt på en vecka..
I natt rekordsov lillkillen fram till 6.20 men tyvärr vägrade han att somna om. ... Han fick komma upp 7.15 och då var han hungrig. VI ska försöka öka matintaget på dagen.
Framstegen kom ganska snabbt får jag säga, jag har tagit de flesta nätterna eftersom maken är så usel på att ramsa
Trots det känner jag mig redan som en ny människa...
Så det är bara att ladda och sätta igång 8)
I natt rekordsov lillkillen fram till 6.20 men tyvärr vägrade han att somna om. ... Han fick komma upp 7.15 och då var han hungrig. VI ska försöka öka matintaget på dagen.
Framstegen kom ganska snabbt får jag säga, jag har tagit de flesta nätterna eftersom maken är så usel på att ramsa
Trots det känner jag mig redan som en ny människa...
Så det är bara att ladda och sätta igång 8)
Rakel med dotter och son (01 och 04)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
När lilla barnet väl sover och du verkligen börjar räkna med att få sova själv på nätterna, DÅ kommer Zombieperioden. Då blir du "död" i minst en vecka. Och folk förstår ingenting. "Varför är du så trött? Du får ju sova nu!" Svaret är: just därför.
Och det gäller för lilla barnet också, i början. Ju mer sovande nätter - desto tröttare dagar. Först.
Men de rosiga kinderna kommer allra först...
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022