Han vaknar ofta vid sextiden (morgon sju) och börjar då prata med Emil tills han vaknar och gråter. Sen väntar han en stund och när Emil nästan har somnat om så sätter sig Rasmus upp igen, viftar med armarna, viskar en massa saker och Emil ställer sig upp och börjar gråta igen. Så här fortsätter det fram till sju när det är morgon.
Han gör det inte för att vara dum. Han tycker om sin bror och tycker väl helt enkelt att det är roligt att prata med honom på morgonen.
Jag har pratat med honom och förklarat, men det hjälpte inte.
Då tog jag min madrass och flyttade ut i hallen på vakt.
Vi har ett rum till så jag funderar på att dela på dem. Men jag vill helst ha dem på samma rum, för vi behöver det sista rummet när halvbror kommer på besök och även som gästrum.
Rasmus vill väldigt gärna dela rum också så det skulle vara fint att få det att fungera.
Det fungerade fint i en hel månad efter att de blev kurade. Innan vaknade Rasmus oftast vid halvsex och det har han gjort sen han föddes. Så det var helt underbart efter kuren när han sov ända till sju och var pigg och glad hela dagarna!
Nu har jag istället två trötta barn hela dagarna och vet inte vad jag ska göra för att ordna upp tillvaron.
Är det någon som har något tips så är jag väldigt tacksam...