Vagningen funkar inte!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Elin och Ebba

Vagningen funkar inte!!

Inlägg av Elin och Ebba »

Vår underbara dotter Ebba är nu 7 veckor och vi böjrade med SHN när hon var 5 veckor men vi får ingen snits på vagningen. Vi följer schemat men när vi lägger ner Ebba sover hon max 5-10 minuter och sedan vagnar vi i stor sett igenom hela dagsluren. Vi vagnar, hon nickar till i 5-10 minuter och så här håller vi på. På natten funkar det mycket bättre och Ebba sover från ca 11 till 05 :(

Ibland har vi "ruckat" på schemat när Ebba har verkat vara "för" pigg för att läggas och lagt henne ca 30 min -1 timme senare. Då har jag trugat i henne lite till för att hon skall somna lättare. Är detta fel?

Hon närmar sig med stormsteg 2 månader och är det bättre att styra in henne på detta schema :?:

Tacksam för svar :!: :!: :heart:
Ulrika
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Ulrika!

Välkommen till Forumet :D

Jag ber vår administratör att flytta ditt inlägg till "Späda barn och små" så lovar jag att du kommer få många kloka svar där.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Ulrika,

Jag har bett att få denna tråden flyttad till "späda och små" där vi pratar om SM (standardmodellen) :wink:

SHN är ju sova hela natten "kuren" och hon är lite för liten för att kuras, men om vi kör SM så slipper du kanske kura helt och hållet? :P

:lol: DET KALLAR JAG FÖRMÅN OCH LYCKA för ett så här litet barn och kloka föräldrar. :heart: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elin och Ebba

F'låt! Skriver ett nytt under rätt forum :)
Ulrika
Elin och Ebba

Tack för de värmande orden :heart:
Ulrika
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Då ser vi denna tråden som avslutad när du var så gullig och flyttade den själv! :heart: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"