Semester och sömn

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Lingontuva

Semester och sömn

Inlägg av Lingontuva »

Undrar om någon har samma bekymmer som vi. Kuren sitter sedan ett par månader klockrent, allt funkar superbra! Så länge vi är hemma..... Så fort vi åker bort, om det så bara är över dagen, så börjar strulet. Ska han sova luren i vagnen så vaknar han efter en halvtimme och ska ABSOLUT INTE somna om... Är vi borta över natten så strular även nätterna. Vaknar mitt i natten, vilket han aldrig gör annars plus att han vaknar ca en timme för tidigt på morgonen. En natt nu i helgen var han vaken 21-21.45, 00.30-2.00 och vaknade 6.00 (natten är 19-7).

Ett problem är förstås att det är svårare att göra som man brukar när man är borta. Tiderna håller vi alltid stenhårt på. Men som nu då vi var borta så hade vi andra barn vägg i vägg som man förstås inte vill väcka i onödan. Så när han vaknade kunde jag inte avvakta på samma sätt som ifall han vaknar hemma, för då hade de andra barnen blivit störda.... Problemet kvarstår dock även om det inte finns andra barn i huset och vi gör exakt likadant som hemma. Vi flackar och far rätt mycket, speciellt nu under sommaren, och det är ju betydligt jobbigare med strulet på bortaplan än OM han skulle strula på hemmaplan...

Är lite bekymrad över att han sover så dåligt i vagnen nu också. Han har alltid sovit som bäst där. I augusti börjar han på dagis och där sover alla barn sina lurar ute i vagnen....
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Lingontuva!
Ser att du inte fått nåt svar på dina funderingar...
Själv flänger och far vi inte så mycket, men NÄR vi sover borta, så vet jag att attityden är det viktigaste att packa ner!
Säkert finns det flera som reser mer än vad jag gör, och som kan komma med lite tips! Vi anropar dem härmed :D

Jag känner igen mig i det här med vagn-sovnings-problemen, mina barn har alla sovit mycket bättre inne i sängen! Finns det ingen möjlighet att t ex sova i resesäng ute på dagis? Och MÅSTE alla barn sova ute? Prata med dagis igen, tycker jag!

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "