Min dotter är 2 år och tre månader, och det har hänt nåt!!! Förr kunde jag lägga henne och hon somnade tryggt. nu ligger hon vajken till 21.30 om kvällarna. på dagen somnar hon jättebra, och sover i ca 1,5-2 timmar. Är det för mycket . Ska jag väcka henne efgter 45 minuter? , eller ska man fortfarande låte barn i den här åldern sova tills de vaknar?
på mornarna vaknar hon mellan 5.30 och 6, så det blir väl lite för få timmar på natten?
Är det någon som kan hjälpa mig med tips???
Vill/kan inte somna!!!Hjälp!!
Vill/kan inte somna!!!Hjälp!!
Emmas och Sofias mamma
Hej ac
Jag tycker du ska strukturera upp lite, och absolut korta dagsömnen!
Min Alice är 2 år och fem månader, och hon sover natt 20-07 och dagvila mellan 12-13.30 = 12,5 h/dygn vilket passar henne utmärkt!
Och lägg henne och väck henne efter ditt schema, så slipper hon fundera över det!
Har hon så tidig morgon, skulle du nog sikta på att ha natt senast 19.00!
Det "enda" du kan göra, är att ge henne förutsättningarna att sova, men själva sovandet måste hon sköta själv
Sluta sova middag har mina barn gjort runt treårsstrecket, en del har kvar dagsömnen ända upp i fyraårs åldern!
/Mia
Jag tycker du ska strukturera upp lite, och absolut korta dagsömnen!
Min Alice är 2 år och fem månader, och hon sover natt 20-07 och dagvila mellan 12-13.30 = 12,5 h/dygn vilket passar henne utmärkt!
Och lägg henne och väck henne efter ditt schema, så slipper hon fundera över det!
Har hon så tidig morgon, skulle du nog sikta på att ha natt senast 19.00!
Det "enda" du kan göra, är att ge henne förutsättningarna att sova, men själva sovandet måste hon sköta själv
Sluta sova middag har mina barn gjort runt treårsstrecket, en del har kvar dagsömnen ända upp i fyraårs åldern!
/Mia