Ett tips för kurare av större barn

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Mamsen x 3

Ett tips för kurare av större barn

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hej alla!

Har varit en flitig gäst på detta forum tidigare och korresponderat med Anna W, Mammut Maria och andra då min minsta skrutta behövde kuras när hon var ca 14-15 mån gammal. Nu är hon över 3 år och sömnen sitter som en smäck sedan drygt två år nu. :P

Tänkte på er som sitter i den båten jag satt i med upp och spring på nätterna HELA tiden, ca 7-10 ggr per natt :shock: och tänkte då tipsa om något jag gjorde för att få en rätta Attityden av Självklarhet.

Jag satte på radion lite svagt utanför skruttans rum med Lugna Favoriter på.... jag fick i och med det inte nervpirr så fort skruttan gav hals och blev förbannad då jag inte gungade, buffade, bar, vyssjade osv osv. Även lillan blev lugnad av att höra radion då hon tolkade det som att "mamma har ju fullt upp med att mjölka alla kor" och att hålla alla vargar stången, ja ni vet vad jag menar :wink:

Ha det så bra allihop och lycka till med SHN-kurningarna, det funkar tro mig!

Vänligen,
Mamsen x 3
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!
Vad kul att höra från en "gammal" kurare, och vad viktiga dina ord är för de som är i startgroparna!
Om du vill, så får du gärna skriva ner din kurstory här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Och du - välkommen tillbaka :D
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Mamsen x 3

Inlägg av Mamsen x 3 »

Tack miar 70!

Känner mig välkommen, tack! :P

Skall ta dig på orden och skriva ner det jag kommer ihåg av kurningen. Har ju glömt av en del då det var så länge sedan :wink: men jag har kvar korrespondens ifrån AnnaW som jag kan ta till för att friska upp minnet.

Ha det bra! önskar
Mamsen x 3
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "