Ur ett mammamail:
Här har vi en underbar bebis som har kommit in i en frågande sömnperiod igen. Kan inget annat än att skratta! 05.00 har hon börjat många morgnar de senaste två veckorna. Börjar glad i hågen, och man riktigt hör hur kul det är med en ny dag. Mamma …mamma … pappa … pappa ... och till slut, när inget händer, kommer nästa, Eja (storasyster). Vi ramsar, och ibland somnas det om en kortis, och ibland blir hon riktigt förbannad. Inte ledsen utan riktigt arg.
NEJ är förstås favoritordet för närvarande (trots att jag försöker att inte använda det), men det används mest på skoj. Men när jag ramsade igår så svarade hon NÄE. ”Godnatti på sig, sov så gott!” – NÄE. Hon är så rolig!
Var i färgaffären idag, och där stod ett badkar. Av med jackan och kasta skorna. Mamma skulle stoppa i henne. Och där stod hon. Började rycka i kläderna och förstod inte alls varför det inte kom något vatten. Mamman satte på skorna igen, som fick vara på i ca 30 sekunder, tills lilla jag hittade tre vattenbad (prydnad)…Toppen! Hon blev lite blöt men vad gör väl det…
Liten älskling 17 mån
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Liten älskling 17 mån
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022