Schema för en 9½ månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Marie

Schema för en 9½ månaders

Inlägg av Marie »

Hej alla kloka!

Håller på att vända och vrida på hur jag ska göra när lurarna snart ska läggas om, vilken lur ska utgå och hur ska jag jobba för att komma dit :?: :?:
Schemat i dagsläget:
06.30 - vakna
ca 07 - välling
9.30-11.00 - sova
ca 11 - lunch
14.00 - fruktstund
14.30-15.30 - sova
17.00 - middag
19.15 - sova :sleep:

Någon som har någon idé, erfarenhet eller kanske något tips på ett bättre schema som man lättare gör övergången till 1 lur...hon är ju snart 1 år.. :roll: som sagt var...allt är välkommet :!: :!:

Ha det så gott alla!! :) :)

Marie
Mamma till Tova 22/4-04 och Vilmer 24/1-06
Tova började vi kura när hon var tre månader. Hon sover numera hela nätter, skönt!!!
Vilmer har vi ända från dag ett bara använt verktygen med och han sover precis som han ska, hela nätter!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du behöver inte "jobba" någonting! Man byter rakt av den dag man bestämt sej. Ett tips är att ha en vilopaus vid den gamla sovtiden för att lättare komma över gränsen. Detta i form av boktittande eller att sitta och smaska på lite frukt eller så.

:idea: Funkar schemat nu så behöver du inte göra någonting. Vad du gör när du kommer närmare 12 månader är att du lägger första luren vid 10.30-12.00 samt har en 20-minutare vid 15.30 -15.50. Vid 15 månader brukar en lur gå bra och då kan du ha den 11.30-13.00.

:idea: Det hela handlar om att förlänga vakentiden mellan lurarna och att korta ner en lur - vilken man därefter tar bort!

:roll: Det var mina tips!
br

Inlägg av br »

när vår son under ca en veckas tid "krånglade" :shock: vid förmiddagsluren så bestämde vi oss för att lägga om schemat till ett sovtillfälle underdagen ( infaller 12-14) han var då lite drygt ett år!

Ibland har vi fått "ge" honom en liten lur ( femminutare) på fm för att inte helt äventyra dagen!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Marie

Inlägg av Marie »

Tack för tips och ideér. Jag avvaktar ett tag och ändrar hennes tider lite närmre ett års dagen för som det ser ut nu så fungerar det bra...hon är som en klocka :D
:arrow: En liten fundering bara, om jag ska lägga henne 10.30-12.00 då måste hon väl äta lunch innan :?: :?:
Mamma till Tova 22/4-04 och Vilmer 24/1-06
Tova började vi kura när hon var tre månader. Hon sover numera hela nätter, skönt!!!
Vilmer har vi ända från dag ett bara använt verktygen med och han sover precis som han ska, hela nätter!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Japp!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"