Lillan bits !!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Sessan

Lillan bits !!

Inlägg av Sessan »

Saga är nu 17 mån och mitt i förtrotsen med allt vad det innebär.

Har läst så mkt om förtrots här att det blir en upprepning om jag skulle berätta hur hela förtrotsen ser ut - tycker inte att jag behöver det utan klarar av det mesta utan krångel. :roll:

Har bara ett problem egentligen och det är att lillan bits. :twisted: Vet att tänder är till för att bitas med men det gör så ont både på pappa och mamma. Hon bits både när hon är arg och glad- verkar som om hon inte vet hur hon ska hantera all glädje eller all ilska utan att själva kulmen blir bitandet om ni förstår. :roll:

Har problem med att få henne att sluta. Lyfter givetvis bort henne och säger nej ( bland de få ggr vi säger nej till Saga) och då skrattar damen och rusar fram för att bitas igen. Återigen ett nytt nej och samma visa tills hon gråter - blir ett slags moment 22. :roll: Avledning fungerar ibland om det är en bra avledningsmanöver men eftersom det händer flera ggr / dag så börjar avledningsmanövrarna ta slut ?

Nå´n som har tips ?

/ Sessan, mamma till Saga 0601
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, Har du läst dessa länkar? Lite bra info i dem tycker jag. Förmodligen tänker du att dessa barn är inte som mitt. Hon bits ju även av glädje, men jag vil påstå att svaret kvarstår. Det är samma svar på samma beteende i detta fallet. :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 7260#97260
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 5973#85973

Lycka till och håll oss gärna uppdaterade. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "