Hej
Så läääänge sedan jag var inne.......
En liten gosse på snart 1 år tar sin lilla tid. Håller på att lära sig gå men vågar inte släppa mammas finger

.
Behöver nu lite råd med hur vi ska göra med dagslurarna, har vart inne och sökt och läst här på forumet om olika scheman och tider etc men kommer inte till klarhet.
Bakgrund:Schema sen 8 månader ca
07.00 Morgon och gröt 07.15
09.00 lite mellis
10-10.30 (ibland 11.00) Sover
11.15 ca lunch
13.45-15.15 Sover 1,5 timme
15.30 ca Middag
18.15 Gröt
19.15 Natti, natti
Var hemma hos mina föräldrar i en vecka med Victor och där sov han 1 timme varje fm lur (10-11) varje dag

. Hemma sover han bara 30 minuter och i undantagsfall i 1 timme. Sedan sov han 13.45-15.15 dvs 1,5 timme på em även om han sov 1 timme på fm. Men när vi kom hem igen så sov han ena dagen som vanligt i 30 minuter men andra dagen ville han inte somna alls vid 10.00, låg och jollrade och pappa försökte lägga men han ställde sig upp och trodde det var bus på gång

, så höll det på i 30 minuter och till slut tog jag upp honom och han klarade att vara vaken och till synes pigg till 12.15

. Då beslöt jag att nu blir det bara en lur mellan 12-14.00. Har nu provat detta i 6 dagara nu. Han är så vansinnigt trött vid 10.15 så en 5 minutare har jag lagt in vid ett tillfälle men lunchen är ju så gnällig och den annars så sviktande aptiten är ännu sämre. Ena dagen har han sovit 2,5 timme och en annan 2 tim 15 minuter och idag 2 timmar. Visst han somnar kanonsnabbt på kvällen men är inte den är glada killen som man lätt får till skratt (saknar honom

).
Nu börjar jag tvivla

om jag gjort denna förändring för tidigt

Morgonen har ju funkat och vi har inte haft några insomningsproblem varken på kvällar eller dagslurar förrutom denna endaste gång.
Har tankar på att gå tillbaka till gammal rytm och 2 lurar men med en liten justering Ex: 10.30-11.00 sov 30 minuter och 14-15.30 sova 1,5 timme.
Fegar jag

Blir han jätteförvirrad om jag ändrar tillbaka.
Hoppas på era kloka råd
Kram från Victors mamma
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.