Dagens Hugo

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Dagens Hugo

Inlägg av Gäst »

Gossen i mitt liv springer in från tärdgården, och ropar:

'että! ' että! (= Vettä! Vatten!)

:arrow: Varpå han får syn på lillasyrrans avsvalnade kokta vatten i nappflaska, på diskbänken

:arrow: raskt förser han sig, och häller det mesta på golvet, eftersom flaskan saknar hatt...

:arrow: varpå han kommer på att vatten på golvet behöver nog åtgärdas...8)

:arrow: och det gör man ju bäst med sopborste och skyffel... :D

Föreställ dig en två-åring med svårt koncentrerad min som sopar upp vatten från golvet, på eget initiativ, med hjälp av borste och skyffel... :heart: Underbart, var ordet. :-({|=
Lua

Inlägg av Lua »

:heart:

Solig kram från Lua :wink:
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Jag får väl så lov att kontra med min Dagens Skalman, då! :wink:

I dag satt jag och Skalman och åt mat vid köksbordet. Plötsligt får han syn på min sminkväska och tar den - lille herremannen är nämligen förtjust i att småpilla på saker så länge han äter (möjligen för att mamma är likadan och inte får ro att äta om jag inte har en tidning framför mig? :shock: ).

Snart får han upp blixtlåset och plockar fram en nagelsax. Klipp, klipp i tånaglarna, ååå så fint det blir.

Sen får han syn på spegeln. Viker upp den, ser på sig själv en minut och suckar förnöjt. Tänk så snygg man kan vara!

Nästa föremål är mascaran. Man har ju sett hur morsan gör med sånt, så med van hand skruvar han upp den. Kollar i spegeln... Och med en oerhört koncentrerad min målar han en svart prick mitt mellan ögonen på sig själv! :shock: :shock: :lol: :lol:

Jag blev helt paff! Undrar vad annat ungen kan göra utan att vi vet om det? Klättra på stegar? Rulla cigaretter? Köra bil? :shock: :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Underbart. :lol:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :heart: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"