Ville är 10,5 månader (drygt) och sover minst(!) tre ggr per dag, ibland blir det en tjugominutare till. 11 timmar på natten och 4,5 timmar blir det. Han sover alltså några timmar "extra", vilket gör det svårt att samla ihop till två sovpass. Han är verkligen en fenomenal sovare, inga uppvaknande här inte, snarare många väckningar för mammas del... Han sover sig igenom täppt näsa, feber, snodda lakan, ljusa sovrum...
Jag funderar på att lägga sömnen 12 h natt/1,5 h förmiddag, 2 h eftermiddag, men frågan är om Ville klarar att sova 12 timmar då han alltid är vrålhungrig på morgonen.
Någon som har tips om hur man omvandlar tre sovpass till två? Eller är det kanske allra bäst att avvakta Villes eget initiativ?
Två sovpass i stället för tre?
Två sovpass i stället för tre?
Ville född juli 2006, sover natt 12 timmar tack vare standardmodellen!
Hej Helenan!
Om jag vore du så skulle jag inte ändra att "vinnande koncept". Sonen din verkar vara en "tröttis" som behöver extra mycket sömn. Men som sagt var, detta kan bara du bestämma över. Många går över till två lurar runt 7-9 månader. Vill du införa 12 h natt och två lurar så bestäm när och GENOMFÖR utan att darra på handen. Sonen kommer fatta galoppen inom några dagar. Då får du använda alla trix du kan för att hålla vaken och mutor är tillåtet
Lycka till!
/Elle
Om jag vore du så skulle jag inte ändra att "vinnande koncept". Sonen din verkar vara en "tröttis" som behöver extra mycket sömn. Men som sagt var, detta kan bara du bestämma över. Många går över till två lurar runt 7-9 månader. Vill du införa 12 h natt och två lurar så bestäm när och GENOMFÖR utan att darra på handen. Sonen kommer fatta galoppen inom några dagar. Då får du använda alla trix du kan för att hålla vaken och mutor är tillåtet
Lycka till!
/Elle