I tisdags morse åkte jag och Clara till Göteborg med bilen fullastad med material att fylla en monter med. Jag säljer och tillverkar handgjort papper, och skulle vara med som utställare på en inköpsmässa.
Första gången jag är med på en sån här mässa, så det var mycket att plocka med!
Jag och Clara tar första lasset och går till incheckningen.
Brysk kvinna säger:"Barn får inte vara med här, det är en byggarbetsplats
Jag blir förbluffad, har inte läst det någonstans, men jag kan ju inte vända hem med grejorna igen, vi hade ju åkt 10 mil, enkel resa!
Brysk kvinna VÄGRAR ge med sig
Jag frågar vad hon tycker jag ska göra då
Känner jag ingen i Gbg? undrar hon. Nej.
(Guuuud, vad jag skulle önskat att jag hade ett enda för och efternamn på någon av alla barnaboksmammor som finns i gbg, just då
Då tyckte hon att jag kunde lämna Clara i bilen medans jag packade ur.
I ett parkeringshus.
I Göteborg.
Kändes inte aktuellt vill jag lova
Då föreslog hon lite surt att hon fick väl vara bakom hennes disk då, medan jag packade ur bilen.
Clara började känna efter alla diskussioner hit och dit, att något var fel, mycket fel... Hon började gråta tyst, och sa tyst att hon inte ville det.
Jag kände mig osäker, och kände att min Attityd inte var på plats.
Jag kopplade på Attityden, och sa att vi börjar med att bära in alla sakerna i entrén i mässhallen.
Vi gjorde så.
Jag satte mig sedan med Clara och förklarade vad allt handlade om.
"-Barn får inte vara där inne, tråkigt men så är det tyvärr
Genast blev det ett äventyr, och allt var fantastiskt skoj!
Och jag bar och bar, stressade, fick mitt i alltihop BYTA och flytta allt igen, till en monter som var 4 gånger så stor
Gick emellanåt och kollade till Clara, och hämtade mer saker där ute.
Och där satt hon, min lilla prinsessa O:) Och ritade, och pratade för sig själv,precis som vanligt, och var himlastormande lycklig
SÅÅÅÅ duktig
kram anna