Mitt lilla UFO

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
anna71

Mitt lilla UFO

Inlägg av anna71 »

hon har en sån otrolig fantasi som jag verkligen inte vet var den kommer ifrån. Allt absorberas och blir till (blodiga) historier i hennes huvud. Häromdagen satt vi i bilen, hon och jag och en liten killkompis till henne, som jag skjutsade hem från en fest. De satt och snackade och jag lyssnade inte så noga eftersom jag var tvungen att försöka hitta hem... plötsligt så hör jag ordet vampyr. Vad nu, tänker jag, vad vet hon om vampyrer?
-De suger blod förstår du, blod är det enda de kan äta.
-Nähä?
-Jo, ibland kommer de ut ur TVn och leker med mig. När de blir hungriga får de suga lite blod från mina fötter. Titta här, ser du hålen? (myggbett)

..och så fortsatte hon prata om dessa hemska, och jag tror hennes lilla kompis somnade av förskräckelse, han är ju bara 4 och hon nästan 5.

:shock:
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Visst är det underbart med denna fantasi. :D

Vera har två låtsasskompisar. En clown och en lillasyster. Clown gör bara dumma saker och de är honom hon skyller på om något blir fel. Hon kan också ge honom en rejäl utskällning med jämna mellanrum och skrika NEEEEJ så får man INTE göra (vad har hon fått det ifrån, så sägs det INTE här hemma i alla fall).
Lillasyster finns liksom bara och går att prata med ibland. Hon är 8 år och går i skolan :roll: :lol: Vera är tre, men vad gör det. I fantasin får det väl vara som det vill.
Vampyrer har vi inte kommit till än, dock :shock: :lol: :?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
T.P

Inlägg av T.P »

:lol: :lol: härligt!

Här har vi oxå fått tillökning..Lisa har kommit till oss, -stoor flicka säger dottern! Hon kom från ingen stans och det roliga var att när hon började nämna Lisa så var det en sån självklarhet som om hon alltid funnits!! :lol: Dom lekte en timme tillsammans första gången, sen stannade hon kvar och åt middag :D följde med till affären! Dottern höll hennes hand heela vägen dit(dvs gick med knuten näve ut i luften :lol: ) det slutade med att hon sov över och dottern liksom slänger armen om henne när dom lagt sej.

Så roligt..har bara läst om andra som har låtsas kompisar,inte känt till ngn i närheten som har det :D
barn födda 04/06/08
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"