Till min älskade Anna-bebis…

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Till min älskade Anna-bebis…

Inlägg av TorsMamma »

:heart::heart::heart:

Innan du var tillverkad men påtänkt hade jag Barnaboken i mitt sinne och ville ge dig den bästa uppfostran och barndom man kan få.
Jag och din pappa hade bestämt (trodde vi generöst och rätt) att vi skulle vara hemma 1 år var = 2 år innan du skulle börja på dagis. Jobba 75% och hoppas att detta inte skulle vara för länge.
Så blev du till och lyckan var gjord, trodde vi… Men detta var visst bara början… Jag läste BB och tänkte som jag alltid gjort att jag tar det som är bra och förbättrar det.

När du föddes blev det ju då inte som mamma hade läst och du klargjorde väldigt tidigt att ”jag vill bli en tvätt äkta Anna-bebis”. Mamma fattade ingenting och sökte råd… Läste BB men förstod inte som hon skulle, kanske var jag för trött för att fatta allt, jag skulle ju bara ta det som var BRA. Men inte gick det att förbättra…
Du klagade och begärde förstärkning och där fann du din själsfrände… Extra-M. Jag fick gå intensivkurs och du och hon hjälptes åt för att jag verkligen skulle sköta mitt jobb.

Jag skulle ju amma dig i minst 6 mån heltid och sen delamma i minst 1 år. Visst står det i BB att introducera mat vid 3 mån och gröt vid 4 osv… Men jag skulle ju förbättra!!
Nåja, du bestämde att mat skall man ha vid 4 mån och amma kan man ju lägga på hyllan vid 6 mån.

Så här i efterhand så har jag lärt mig att om jag bara följer Barnaboken till punkt och pricka så blir resultatet till punkt och pricka som det står. Jag behöver inte förbättra den, ifrågasätta eller undra varför, jag ser ju svaret varje dag. Du blir mycket mera harmonisk och tillfreds med dig själv. Jag förstår idag många av dina frågor och ditt tvära humör som gör dig till den starka och härliga individ som du är. Kan bara stå tillbaka och njuta, se dig kämpa och växa i ett rasande tempo.

Idag känns det otänkbart att du skall vara på dagis före 3 års ålder och jag har också ändrat på våra förhandsval hos kommunen, att du skall få komma till en ”ur och skur” dagmamma den dagen det är dags. Men inte förrän du hunnit fylla minst 3 år, för jag och pappa vill njuta av dig så mycket vi bara kan. VARJE DAG!

Tack för att jag fått en så klok och stark son som vet vad du vill och har en Extra-M som du kan gadda ihop dig med när det behövs.

Jag älskar dig, massor, massor, massor!

:heart::heart::heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Jösses vad vackert, nu sitter jag här och bölar igen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: Buhuuu :cry: :oops: :lol:

Så absolut underbart att läsa :heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tack vad ni är gylliga! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag ville skriva mycket mer och mycket längre och mycket mera.... kärleksfullt och tacksamt och stolt :oops: :heart: :oops: men min blygsamhet förbjuder mig :roll:

Och sedan är det ju Tors mamma och inte Tor själv som pratar 8)

Så jag tänkte mig en dejt. Oss emellan. När han blir liiite större så att vi kan kyssas :heart: O:)

:oops: :heart: :oops:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:) Förutom, det fina innehållet...så måste jag bara få säga, att jag tycker att du skriver så bra :!: Man vill läsa mer, mer...
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

annawahlgren skrev::D Jag ville skriva mycket mer och mycket längre och mycket mera.... kärleksfullt och tacksamt och stolt :oops: :heart: :oops: men min blygsamhet förbjuder mig :roll:

Och sedan är det ju Tors mamma och inte Tor själv som pratar 8)

Så jag tänkte mig en dejt. Oss emellan. När han blir liiite större så att vi kan kyssas :heart: O:)

:oops: :heart: :oops:
Kyssas? Hmmm.... Detta gör han ju redan och jag har en stark känsla av att han inte skulle backa för att kyssa dig både en och två gånger :shock: :lol:

Jag får väl stå brevid och vara lite avis... :mrgreen:

Du och Tor :roll: :heart:

sonica skrev::) Förutom, det fina innehållet...så måste jag bara få säga, att jag tycker att du skriver så bra :!: Man vill läsa mer, mer...
Nämmen :shock: :oops: :oops: :oops: :heart:
Jag som inte ens kan få till en jobbansökan vettigt :?
Tor 2006

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :oops: Tack vad ni är gylliga alla... :oops: :heart:
Tor 2006

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh, vännen... så vackert!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"