Engla är här!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
*frieda*

Engla är här!

Inlägg av *frieda* »

Så kom hon då till slut, lillskruttan :heart: Som inte är så liten, 51 cm lång och 3915 g tung :shock: :lol: Benjamin har blivit storebror och vi har blivit föräldrar, igen för mig, för första gågen för min sambo.

Förlossningen var, om inte perfekt, så kort :) Det hela satte igång på söndag morgon, efter att vi åkt in och gjort ett säkerhets ctg eftersom jag tyckte att jag känt dåligt med fosterrörelser. Vi satt på stan och tog oss varsin glass på en liten uteservering då jag kände de första riktiga värkarna.

Vi skippade således planen på en tripp till IKEA och åkte hem istället och förberedde oss. Kl 21.00 var barnvakten installerad och vi på väg till BB, då nöp det på riktigt bra. Vid inskrivning var jag 4 cm öppen och Kl 22.00 var vi installerade på förlossningsrummet. Jag utvecklade snabbt en kärleksrelation till lustgasen :mrgreen: Min älskade sambo knådade mitt värkande ryggslut.

Jag vet inte när mina krystvärkar kom men jag blev överrsaksad av dem och råkade kräkas en del. Dessvärre avtog krystarvärkarna och man blev tvungen att koppla på värkstimulerande dropp :( Så kom hon då äntligen ut, kl 02.26 på måndag morgon jag vart sådär förvånad som jag blir när det kommer ut en livs levande liten individ ur mig.

Sen uppstod lite tjorv med moderkakan, den ville inte låstna och det ledde till en stor blödning, narkos och operation. Jag såg allt blod och blev väldigt rädd. Jag bad till Gud hela vägen upp till narkosen att jag inte skulle dö ifårn mina barn.

Uppde på operationen så sövdes jag ganska kvickt och när jag sedan vaknade led jag av en enorm frossa. Jag fick petidin intravenöst och låg på uppvaket ganska länge innan jag slutligen blev nerskjutsad på BB. Min sambo berättade för mig att jag hade varit borta i 5.5 timmar. Våran liten var svulten och jag blev arg, eftersom de inte hade gett henne något extra.

Jag förlorade sammanlagt 3,5 liter blod, det är halva kroppsmängden blod, så jag har inte varit helt pigg efteråt. Jag har dock fått sammanlagt fyra påsar blod och mår därför bra efter omständigheterna :roll:

Jag är omtumlad och gråtmild, lillan är underbar och sambon är jättestolt. Sonen är väl sådär måttligt intresserad om man så säger :roll: :lol:

Men hon är hungrig det lilla livet och min mjölk räcker inte till så hon har fått extra ersättning från dag noll. Läs gärna min lilla hunger story på "Späda barn och små" tråden :D

Kramar från en matt, förvirrad, gråtmild men lycklig nybliven mor :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

GRATTIS frieda :heart: :heart: hela familjen
Massor av kramar från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Stort grattis :D :heart:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Grattis Frieda! Vilket fint namn - Engla :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jättegrattis till lilla, stora tjejen :heart:
Kram på er
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Å stort grattis från oss.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Grattis!
Underbart!
Dagens lyckotårar för mig.
:heart: :heart: :heart: :thumbsup:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

GRATTIS!!! :D :D :D :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :-({|= Happy birthday to you, happy birthday to you.... :-({|= :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

GRATTIS!!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Lua

Inlägg av Lua »

Åh, herremin, vilket ståhej hon kom med, lilla Engla!

Stor jättebamsegrattiskram från Lua :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Varma lyckönskningar och gratulationer till nyfödda Engla, nyblivna storebror Benjamin och en- och tvåbarnsföräldern! :heart:

"Det är väl härligt med lite dramatik så man känner att man lever" som en intensiv bekant med sk A-personlighet till mig brukar säga. :lol:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

:shock: oj vilken konstig meningsbyggnad det där blev då... Ja, ni fattar väl ungefär... :lol:
nilam

Inlägg av nilam »

STOOORT GRATTIS

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

En liten raring :D :heart:

Grattis och många kramar :D

Susanne
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"