Förlossningen var, om inte perfekt, så kort
Vi skippade således planen på en tripp till IKEA och åkte hem istället och förberedde oss. Kl 21.00 var barnvakten installerad och vi på väg till BB, då nöp det på riktigt bra. Vid inskrivning var jag 4 cm öppen och Kl 22.00 var vi installerade på förlossningsrummet. Jag utvecklade snabbt en kärleksrelation till lustgasen
Jag vet inte när mina krystvärkar kom men jag blev överrsaksad av dem och råkade kräkas en del. Dessvärre avtog krystarvärkarna och man blev tvungen att koppla på värkstimulerande dropp
Sen uppstod lite tjorv med moderkakan, den ville inte låstna och det ledde till en stor blödning, narkos och operation. Jag såg allt blod och blev väldigt rädd. Jag bad till Gud hela vägen upp till narkosen att jag inte skulle dö ifårn mina barn.
Uppde på operationen så sövdes jag ganska kvickt och när jag sedan vaknade led jag av en enorm frossa. Jag fick petidin intravenöst och låg på uppvaket ganska länge innan jag slutligen blev nerskjutsad på BB. Min sambo berättade för mig att jag hade varit borta i 5.5 timmar. Våran liten var svulten och jag blev arg, eftersom de inte hade gett henne något extra.
Jag förlorade sammanlagt 3,5 liter blod, det är halva kroppsmängden blod, så jag har inte varit helt pigg efteråt. Jag har dock fått sammanlagt fyra påsar blod och mår därför bra efter omständigheterna
Jag är omtumlad och gråtmild, lillan är underbar och sambon är jättestolt. Sonen är väl sådär måttligt intresserad om man så säger
Men hon är hungrig det lilla livet och min mjölk räcker inte till så hon har fått extra ersättning från dag noll. Läs gärna min lilla hunger story på "Späda barn och små" tråden
Kramar från en matt, förvirrad, gråtmild men lycklig nybliven mor