Syskon...

Guldkorn att inspireras och lära av
Gäst

Syskon...

Inlägg av Gäst »

:cry: :heart: :cry:

Uhu. Nu kommer jag att flytta in här, med alla mina syskonhistorier... :shock:

Lillasyster ligger på mage på golvet. Storebror sitter bredvid och snurrar på en plastboll, som innehåller vatten och två ankor. :shock: :o :D Han är noga med att hela tiden visa bollen för syrran. 8)

Efter tio minuter tröttnar hon, och vänds på rygg. Bredvid ligger en grön grodskallra. Kejsaren tar tag i skallran, och räcker över den till lillasyster kejsarinnan. Som greppar och tappar. :D :( Tålmodigt tar två-åringen tag om skallran, och räcker över den igen. Och igen. Och igen. När hon slutligen greppar den en längre stund, återvänder han till bollen...

Detta blir för mycket för mitt stackars mammahjärta :!:

:lol: :cry: :heart: :cry:
Lua

Inlägg av Lua »

Ja, herreminje! :cry: :heart: Jag har själv tre syskon men är sladdbarn så jag har växt upp som ensambarn. Alva har ju också varit ensam ända till nu. Jag kan titta på Allis och Isak hur länge som helst och fundera på vad de kommer att betyda för varandra i framtiden. Hur häftigt som helst!

Kram Lua. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lua skrev:Jag kan titta på Allis och Isak hur länge som helst och fundera på vad de kommer att betyda för varandra i framtiden. Hur häftigt som helst!

Kram Lua. :heart:
Jag kan berätta. ALLT. Jag har en två år äldre bror. Jag blev hans när jag kom hem från BB. Mitt första minne är förknippat med honom och hans första minne är förknippat med mig.
Varken mamma&pappa eller jag har några minnen av att de båda har uppfostrat mig. Allt sånt, och att ge mig ledning genom alla skakiga år som barn och ung kvinna har min bror stått för, med benägen assistans av äldsta storebror som är sladdis åt fel håll. :D Inte så att mor och far varit inkompetenta, inte alls, men de har inte behövts. I perioder har vi varit tätare och i andra längre ifrån varanda, men speciellt långt är det aldrig. Och det ger en enorm trygghet. :heart: Det är huvudanledningen till att JAG vill ha barn tätt.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: :heart: :heart:

Jadu, Päivi, det här är bara början :D Du får ta och vänja dig, så ditt mammahjärta orkar ta in all underbar syskonkärlek :wink: :heart: (å kanske ett och annat litet syskonbråk däremellan :lol: :roll: :wink: )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lua - visst är det underbart? :lol:

TorpSara: vilken fantastisk berättelse! Vad glad jag blir! Åååh, hoppas Hugo och Sofia får vara varandra så där nära!

Mia: har DU vant dig :?: Än :?: :P
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev:Mia: har DU vant dig :?: Än :?: :P
Nej, Päivi, det har jag inte - tack och lov :D

Igår fyllde lille gossen 16 år :heart: och då, när jag satt med hela härliga unghögen, så svämmade faktiskt mitt arma modershjärta över, och när storebror tog upp sin allra minsta lillasyster, och "flög" henne i luften så dreglet flög och hon kiknade av skratt, då kände jag mig rikare än alla bill gatesare i världen :heart: Det är helt ljuvligt!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

:!: Nu har jag kollat in din fina mur och dina ljuvliga smågrisar, Päivi. :heart:

Titta på mina juveler på min sida på familjeliv om ni vill! Akta er för forumet dock! :wink: Observera särskilt påskkärringarna i bildgalleriet. Det var ett hallelulijamoment!

Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

"Behörighet fattas!
Du försökte gå in på en sida för medlemsverktyg men har inte tillräcklig behörighet. Antingen är du inte inloggad eller så försökte du använda någon annans medlemsverktyg."

:shock: Jag vill se påskkärringarna! :lol: Hur gör man :?:

Lua, jag är partisk: mina nöff-nöffar är ljuvliga... :!: 8)
Lua

Inlägg av Lua »

Hoppsan! Prova nu då. Rapportera!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

... men hur kommer jag in i bildgalleriet då - hittar inte :oops: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen-nämen-nämen!

VILKA sötsaker! :lol: Och tre stycken har du ja... :heart: :heart: :heart: nästan (men bara nästan) så att man börjar fundera på att fundera på det där med kanske eventuellt överväga kejsarsnitt en gång till långt in i framtiden... :roll: kanske.

:lol:
Lua

Inlägg av Lua »

Jag hittar ju inte själv, knappt! Har bara varit in på mitt eget så att säga. Verkar vara något där till vänster. Det står Nätprofil och sedan några rubriker under det...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nä, jag hittar inte :( men fotot när de ligger på fällen är superljuvligt :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Tre är finfint, Päivi!

Nu har jag satt bildgalleriet som startgrej så om man klickar på länken ska man komma direkt dit... tror jag :lol: :wink: :oops: :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Försök igen Mia! Nu när man klickar på Luas länk kommer man direkt in på bildgalleriet! Påskkärringen får du bara inte missa... :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"