Är det dags att oroa sig för sömnen? Ville är en STOR 9-månaders (11,5 kg, 77 cm), äter allt som bjuds och har gått sedan 8 månaders ålder, så han gör ju av med energi, men tar uppenbarligen upp en hel del också
Storsovande 9-månaders
Storsovande 9-månaders
Ville är9 månader och vi ligger fortfarande kvar på 15,5-16,5 timmar sömn per dag. 11 timmars natt och dagssömn uppdelad på 1(,5)-2,5-1(,5). Ville verkar inte ha några planer på att plocka bort något sovpass och vi får nästan alltid väcka efter marginalkvart på minst ett sovpass.
Är det dags att oroa sig för sömnen? Ville är en STOR 9-månaders (11,5 kg, 77 cm), äter allt som bjuds och har gått sedan 8 månaders ålder, så han gör ju av med energi, men tar uppenbarligen upp en hel del också
. Han har rejält med temperament (precis som sin mamma) och är väldigt intensiv och "gapig" av sig. På ett sätt behöver vi hans långa sovpass då ljudvolym är hög på lillemann och farten detsamma, men i föräldragruppen är det faktiskt bara Ville som fortfarande sover tre ggr per dag
.
Ville född juli 2006, sover natt 12 timmar tack vare standardmodellen!
Jag är inte så insatt i just antalet timmar han "bör" sova (jag är ny på AW) . Men min spontana tanke är att om han själv har lagt denna rytm (att han verkligen sover de tillfällen han ges möjlighet till sömn) så har han ju behov av det. Om han som du skriver är full av energi och redan går, då tyder ju allt på att han bara mår bra!
De andra i er föräldragrupp (och säkert många andra 8månaders) kanske inte är så fulla av energi och redan kan gå- just för att de sover för lite
.
Att han utvecklas bra, äter bra, väger normalt och är full av energi visar bara att du har lett honom rätt och sörjt för hans behov!
Många andra får GÄRNA rätta mig om jag har fel!
Att han utvecklas bra, äter bra, väger normalt och är full av energi visar bara att du har lett honom rätt och sörjt för hans behov!
Många andra får GÄRNA rätta mig om jag har fel!
Mamma till Elin 050309 
och Albin 080125 född på BF+4
och Albin 080125 född på BF+4