Kan det funka för bra?!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
stora A
Kontakt:

Kan det funka för bra?!

Inlägg av stora A »

Nu har a varit sjuk med både feber och kräksjuka (är frisk igen), och jag funderar på om det är normalt att kurade barn fixar natten lika fint som hon har gjort hela tiden? Jag menar bara att hur mycket hon än sovit under dagen, som värst orkat vara vaken en halv till en hel timme i gången bara, så har hon ändå sovit nästan 12 timmar natt?! Utan ett knyst. Inte ens fast hon spytt en-två gånger under natten :shock: ...Jag har tittat till henne ett par gånger varje natt, men kännt mig ganska ussel när jag på morgonen plockat upp en tjej med intorkade spyor i både hår och pyjamas :cry: . Är det ok? Sover era barn också hela natten hur sjuka de än är? Jag är ju rätt glad för att hon ändå sover som hon gör, så att jag vet att hon får den sammanhängande sömn hon behöver, och att vi slipper vaknätter. Vill bara höra andras funderingar kring detta.
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det är så här det är att ha en säker sovare :!: :)

Och är det så att hon sovit fast hon kräkt i sängen så har hon ju inte lidit av det hela. Bara ta upp som vanligt och tvätta och byt i sängen. Dåligt samvete behöver man ju inte ha för att lilla barnet sover så gott.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
stora A
Kontakt:

Inlägg av stora A »

Nej det var väl bara det jag ville höra, att allt är som det ska vara. Inget dåligt samvete här mera! Tack.
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du, för det har jag nog inte sagt förut :lol:

:D Tack, SusanD - du klippa :heart:

Tänk dig själv bara i lugn och ro hur och med vad du skulle behöva leva det ynkliga livet när du var svårt sjuk.

Man vill ju bara sova. Kroppen och Gud har bestämt att man sover sig frisk.

Mitt lilla barnbarn började på dagis och fick en riktigt kraftig lunginflammation, som ledigt skulle ha kunnat ta livet av henne om hon inte fått stark antiobiotika i elfte timmen. Hon är stuptrött av både sjukdom och behandling och sover som en nyfödd, 16-17 timmar /dygn.

:shock: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
stora A
Kontakt:

Inlägg av stora A »

Oj, tackar tackar för ditt välkomnande Anna! Ja, tack för nattsömnen också, frisk som sjuk! Visst vill man ju sova när man är sjuk, det som överraskade mig var bara hur nattsömnen bara funkade som inprogramerad, ca 19-07, trots att hon sovit hela dagen. Och att hon vaknade samma tid varje morgon, spyor eller inga spyor. Som det mest självklara i världen. Fast det är ju så, bara självklart helt enkelt.
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

stora A skrev:Som det mest självklara i världen. Fast det är ju så, bara självklart helt enkelt.
:D Precis :wink: Får jag tipsa om krönikan "SHN på safari"?

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "