gallskriker vid sovdags på kvällen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ina

gallskriker vid sovdags på kvällen

Inlägg av ina »

Hej!
Amanda är två och en halv månad och för det mesta har det gått bra att lägga henne både på dagarna och på kvällen. Men nu har hon börjat protestera högljutt vid framförallt kvällsläggningen. Hon skriker och blir helt hysterisk och ingenting hjälper för att få henne lugn. Och eftersom man inte kan få ett hysteriskt barn att somna, annat än av utmattning, så har jag till slut tagit upp henne för att lugna henne. Jag vet att det är A och O att lugna henne i sängen och inte plocka upp henne, men jag kan inte lyckas att få henne att komma till ro. Det är ju det jag vill, att hon skall komma till ro och vara tillfreds när hon somnar. När hon väl har somnat sover hon till klockan 04, äter ett nattmål och somnar sedan om till klockan 08, så nattsömnen i sig fungerar jättebra, det är bara det att få henne att somna gott. En annan fundering är hur lång tid det bör gå efter att hon har fått mat sista gången på kvällen innan man börjar med kvällsläggningen?
Mamma till två underbara busbarn:
Amanda, november 2004 & Vilmer, juni 2006.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag tycker att du ska läsa i verktygslådan om vagning - det är det mest effektiva sättet att lugna en så liten!

:idea: Om du utgårfrån standardmodellen (verktygslådan) så ser du hur du ska ge henne mat så att hon får förutsättningarna för en god och lång nattsömn.

:idea: Hon ska ha sista droppen av sista målet just innan hon somnar - toppfyllningen!
Mindy

Inlägg av Mindy »

Vagningen är helt överlägsen! :thumbsup: Vår Simon är ju ungefär lika gammal som din tjej. Testa - det funkar garanterat om man vagnar på rätt sätt. :D
(Dock inte för min svärmor som vagnar som om stupet vore 100 m bort.... :P )

Numera behöver vi dock aldrig rädda vagnen från stupet längre. Det räcker med ett par drag om han är lite övertrött ibland.

Lycka till!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
ina

Inlägg av ina »

Tack!
Jag tror att "felet" var att jag inte har gått och lagt henne DIREKT efter sista påfyllningsslurken. Nu har jag provat det tre kvällar i rad och det har fungerat jättebra. Lite gnäll i en halvminut, men sedan har hon somnat snällt.
Mamma till två underbara busbarn:
Amanda, november 2004 & Vilmer, juni 2006.
camilla

Inlägg av camilla »

Gu va skont!! Man blir ju naturligt slo av att ata MYCKET som ju Amanda gor!!
Pussa hnne fran oss!
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Toppen - där ser man vad en toppfyllning kan göra!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"