Pluttarnas fötter är bara 10 cm, så antar att de flesta skor är i storlek 18 då.
Babyskor
Babyskor
Håller på att bli smått galen nu. Lisen snart 10 mån går och hennes syster Mina 10 månader är på gång. Har nu försäkt få tag på bra skor. DET FINNS INTE. Ok det finns på skoaffärer, men för 350 kr styck. Har inte ekonomi för 700 kr och så kanske de växer ur dem snabbt.
Bra sida på nätet man kan handla?
Eller om ngn har nå begagnat att sälja.
Pluttarnas fötter är bara 10 cm, så antar att de flesta skor är i storlek 18 då.
åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Hej
Har du kollat tradera och Blocket?
/LO
Har du kollat tradera och Blocket?
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Kollade lite, men det är inte mycket så smått och det som är är mest sandaler.
Det är nog inte meningen att man ska gå när man har så små fötter
/LO
Det är nog inte meningen att man ska gå när man har så små fötter
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
verkligen inte
men du skulle se så nöjda de är! Kikade också, och de minsta skorna va stl 19, och det är lite för stort, för de måste verkligen sitta på plats. Damerna lyssnar inte på mamma som säger åt dem att trycka ner foten 
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Ja, det är ju förstås ett kärt bekymmer. Jag har inte hittat skor förrän stl 19 jag heller - i skoaffärerna. Men däremot såna där små nätta flicksaker i kedjebutikerna. Men faktiskt fick lillskruttan ett par såna i stl 17/18 i namngivningspresent (från KappAhl eller HM - de är utlånade nu, så jag kan inte kolla) som faktiskt satt på riktigt bra och som gick att gå med. De hade hon på sig i höstas ute och det funkade (fast då gick hon iof inte, men de var stadiga på foten så det hade säkert funkat). Enda tipset jag har. Och så finns det jättebra nätta skinntofflor i märket Bobux som sitter som en smäck, de älskar Disa att gå i - men de funkar inte ute förrän till sommaren.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Våra tjejer har fodrade vindskydds- "tofflor",(man drar på och drar ihop med kardborrband runt vristen) som var jättebra när båda kröp och behövde vara ordentligt varma om fossingarna framförallt i pulkabacken i vintras 8) Alice går numera utomhus med sina tofflor vilket hon tycker är så mycket lättare än stora klumpiga skor. Med många lager strumpor och sockor så är dom hur varma som helst om fossingarna. På bilden av dom har vi inte än hittat några tofflor utan då fick de duga med påsar
Har iaf nu köpt promenadskor på Coop där jag hittat mycket prisvärda skor ex. 149 kr till både småttingarna och till Amanda. Nu har ju mina tjejer strl 20 idag så då finns ju skor. Men tofflorna inhandlade på en lokal barnklädesaffär har vi använt under hela deras 1 år i kylan. Tror man hittar sådana lite varstans. Hör ibland ihop med overallerna.
Kram
Har iaf nu köpt promenadskor på Coop där jag hittat mycket prisvärda skor ex. 149 kr till både småttingarna och till Amanda. Nu har ju mina tjejer strl 20 idag så då finns ju skor. Men tofflorna inhandlade på en lokal barnklädesaffär har vi använt under hela deras 1 år i kylan. Tror man hittar sådana lite varstans. Hör ibland ihop med overallerna.
Kram
Petra 36
Amanda 19/10-03
- Kurad 3 sept.04
Andrea & Alice SM från början 6/3-06
(Se bilder)
Amanda 19/10-03
Andrea & Alice SM från början 6/3-06
Helt otroligt. Mina och Lisen har haft bajspåsar fasttejpade med silvertejp på benen sen ca 1 mån tillbaka. Men eftersom allt liksom glider av funkar det inte riktigt. Det funkar då de har overall, men det är ju inte alltid så kallt.
Har nu fått mina och min systers första skor av min mamma. De funkar ok. Har verkligen inte hittat något i affärerna, allt är för stort. och eftersom de är så små funkar det inte med flera strumpor, sockor odyl, det glider bara av. Nu är det blött ute så mormor erbjöd sig att bekosta ett par och så får vi köpa ett. men det är ju ilte synd, för snart(hoppas, hoppas) kommer väl värmen och då skulle de ju kunna ha sandaler.
Försökte beställa på HM, för i butiken var de slut, men tyvärr så var det även slut på nätet.
Tack för alla tips. Petra, den bilden har jag kikat in förrut.
Ewa, inte ens de där finns i butikerna här.
åsa
Hej!!
Jag har sett enkla somnadstips pa natet for sma sma skor. det skulle inte krava sa mycket tyg eller pals for den delen for att sy ihop lite tossor. Jag har sett versioner pa bade dun tossor och lader tossor. duntossorna ar sakert bast nar man inte ar sa stor och annu itne gar. De skulle i princip kunna sys ihop av en gammal kudde eller ett tacke... Ska se om jag kan hitta nagot bra monster. Om jag hittar den dar sidan igen....
Ett annat lite knasigare och inte sa bra tips skulle ju vara om du har nagon bekant som ska till Kina (i Skane, Lund, dar alla verkar jobba for Eriksson aker folk till Kina titt som tatt tycker jag, darav min tanke) I peking kostar barnskor ingenting och det finns i alla tankbara storlekar. OM du skulle ha en sadan bekant kanske du kunde lura dem till att inhandla lite olika storlekar till dig?
naval, det forsta alternativet ar kanske anda klokast....
Jag aterkommer, hoppas jag....
Jag har sett enkla somnadstips pa natet for sma sma skor. det skulle inte krava sa mycket tyg eller pals for den delen for att sy ihop lite tossor. Jag har sett versioner pa bade dun tossor och lader tossor. duntossorna ar sakert bast nar man inte ar sa stor och annu itne gar. De skulle i princip kunna sys ihop av en gammal kudde eller ett tacke... Ska se om jag kan hitta nagot bra monster. Om jag hittar den dar sidan igen....
Ett annat lite knasigare och inte sa bra tips skulle ju vara om du har nagon bekant som ska till Kina (i Skane, Lund, dar alla verkar jobba for Eriksson aker folk till Kina titt som tatt tycker jag, darav min tanke) I peking kostar barnskor ingenting och det finns i alla tankbara storlekar. OM du skulle ha en sadan bekant kanske du kunde lura dem till att inhandla lite olika storlekar till dig?
naval, det forsta alternativet ar kanske anda klokast....
Jag aterkommer, hoppas jag....
3 fina...2005, 2007, 2010
Jag kan inte hitta den!! Kanske finns det nagon duktig sommerska pa forumet som vet hur man gor??
jag skulle kunna tro att man skulle kunna gora foljande: en kort cylinder med en bit for sula langst ner, sa det blir en sluten cylinder. i nagot varmt material, pals kanske (man skulle kanske kunna hitta en begagnad gammal palsmossa i nagon secondhandbutik for lite pengar) sen sa drar man ihop cylindern i toppen med ett snore av nagot slag. Vips, en visserligen otymplig men varm sko... Suck... om jag kommer over ett nagot battre monster sa ska jag aterkomma....
jag skulle kunna tro att man skulle kunna gora foljande: en kort cylinder med en bit for sula langst ner, sa det blir en sluten cylinder. i nagot varmt material, pals kanske (man skulle kanske kunna hitta en begagnad gammal palsmossa i nagon secondhandbutik for lite pengar) sen sa drar man ihop cylindern i toppen med ett snore av nagot slag. Vips, en visserligen otymplig men varm sko... Suck... om jag kommer over ett nagot battre monster sa ska jag aterkomma....
3 fina...2005, 2007, 2010
*frust*Helt otroligt. Mina och Lisen har haft bajspåsar fasttejpade med silvertejp på benen sen ca 1 mån tillbaka
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Vega har ju yttepyttiga fötter. Hon hade typ storlek 17-18 när hon började gå i somras. Vi hittade bra gummistövlar med lågt skaft på Lindex. Kostade 99 kr har jag för mig. Fanns då från storlek 17 och uppåt. Kanske passar bra nu när det är lite varmare men ändå lerigt och blött,...
Linda
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Vad synd att de var slut överallt!
Hittade Bobux hemsida, men ser att de är väl dyra (vi fick de i present, de också
så jag visste inte). Men stl S är iaf motsvarande 18 ungefär.
http://www.bobux.se/
Kram Ewa
Hittade Bobux hemsida, men ser att de är väl dyra (vi fick de i present, de också
http://www.bobux.se/
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Jag har sett idag, på HM. 79 kr per par för supersöta grönblå basketskor, typ converse...
Å vad jag tänkte på er.
Och jag var precis inne på HM på nätet och såg dem, men när jag skulle länka så fanns de inte kvar.
Nåja. Vill du så kan jag köpa och skicka - för de fanns i alla fall idag.
/LO
Å vad jag tänkte på er.
Nåja. Vill du så kan jag köpa och skicka - för de fanns i alla fall idag.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum