Felix fick en liten radio i födelsedagspresent i januari. En sån med lurar, som dessutom låg i ett kramdjur...
Han älskade den (nu är batterierna slut)! Han lyssnade verkligen på den och berättade att E6:an blir klar till påsk (efter raset) och vad det stod i vissa matcher...
Men en dag precis när vi fick besök så sitter han på sitt rum och lyssnar.
Plötsligt ropar han "mamma, vad betyder "trupper"??" "de pratar nåt om i-r-a-k-u..". Snabbt blev han avledd av besöket...
DET där tyckte ju inte jag att han skulle lära sig ännu, och insåg att killen verkligen lyssnar noga på vad som sägs på radio!
Uppfattar era nyheter lite fööör bra?
Felix och hans radio
De små fattar allt och har mer än perfekt hörsel.
Och här i Italien är ju nyheterna ganska råa, med detaljerade bildreportage, det är ofta mycket unga tonåringar inblandade i familjeuppgörelser i syditalien, eller alla dessa bebisar som hittas i soptunnor... eller stora närbilder på 19-åring som stupat i Irak, med reportage om begravningen. HU! (och när ska det kriget sluta egentligen?)
Det händer ibland att de snappar upp nånting, som om de kunde höra radio/TV fastän de är avstängda, och då får man försöka förklara. Men jag har inte tittat på mina favoritnyheter (kl 19.00) på 2,5 år nu.
Men i somras var det ganska lustigt faktiskt, när vi upptäckte att hon hade lyssnat på hela deckaren bakom dörren, och till slut inte kunde hålla sig längre - mamma mamma, vem är mördaren?
Och här i Italien är ju nyheterna ganska råa, med detaljerade bildreportage, det är ofta mycket unga tonåringar inblandade i familjeuppgörelser i syditalien, eller alla dessa bebisar som hittas i soptunnor... eller stora närbilder på 19-åring som stupat i Irak, med reportage om begravningen. HU! (och när ska det kriget sluta egentligen?)
Det händer ibland att de snappar upp nånting, som om de kunde höra radio/TV fastän de är avstängda, och då får man försöka förklara. Men jag har inte tittat på mina favoritnyheter (kl 19.00) på 2,5 år nu.
Men i somras var det ganska lustigt faktiskt, när vi upptäckte att hon hade lyssnat på hela deckaren bakom dörren, och till slut inte kunde hålla sig längre - mamma mamma, vem är mördaren?
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes