Obehagligt tryck

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
UlleRE

Obehagligt tryck

Inlägg av UlleRE »

Hej på er!
Jag är gravid i v. 34 +5 och har sedan mitten av graviditeten haft en obehaglig känsla från och till. Det känns som ett tryck upp mot bröstet och huvudet ungefär som om jag hålls upp och ned. Oftast kommer det tillsammans med en sammandragning men det kan också komma när bebisen rör sig på ett visst sätt. Det kommer både om jag ligger eller är upprätt. Har blivit värre de sista dagarna och nu får jag ibland ont i huvudet efteråt.

Har pratat med min barnmorska och med förlossningen och ingen har hört något liknande men menar på att om bebisen rör sig så är det nog ingen fara. Troligt är att det beror på något tryck mot kroppspulsådern eller mot nerv men de vet inte. Har bra blodtryck så det beror nog inte på det.

Är det någon som har varit med om något liknande?

Kram Ulrica
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hejsan!

Min första tanke när jag började läsa det du skrivet var detta med kroppspulsådern. JAg minns när jag var gravid så fick jag i slutet problem att ligga ned pga detta, det kunde kännas som yrsel, illamående eller bara en "konstig känsla". Så jag tror nog att det kan vara det. Minns att jag fick försöka hitta en sovställning/vilställning där det var som mest bekvämt..

Hoppas allt är bra annars och lycka till! :heart:
Kram!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"