Nu är "smekmånaden" över och vi försöker hålla oss till SM även vad gäller tider. Problemet är bara det att lillan har så mycket magknip. Hon äter och släpper bröstet efter max 10 minuter. Jag trugar men kan inte få i henne mera. Dags för rapen som oftas uteblir, hur vi än kämpar

Påtår från samma bröst - går aldrig ner

Sen blöjbyte, umgänge och mys. Så när det blir dags för mera mat från andra bröstet. (oftast efter bara en timmes vakentid eftersom hon är så förtvivlat trött) . Hon suger några tag men när mjölken rinner till sätter hon igång att skrika

Om hon är arg eller ledsen vet jag inte. Men ont i magen har hon. Lilla magen bubblar, hon är pruttig och bajsar efter en stunds skrikande. Sen kan det ev. gå ner några klunkar de gånger magknipet släppt.
Så är det dags att sova. Oftast somnar hon själv i vagnen. Redan efter 30-45 minuter vaknar hon och bajsar oftast rejält

Då börjar vi om på ruta ett igen. Men nu går nästan ingen mat ner (hon åt ju nyss) och hon går inte att hålla vaken mer än ca en timma. Hon sover fast man klär av henne och lägger henne på bordet

De få gånger hon går att hålla vaken sätter magknipet igång igen efter maten och då somnar hon utmattad i famnen när det släpper.
Vi får liksom aldrig till varken sov-eller vakenpassen. Mattiderna kan vi ju inte direkt heller hålla.. Hon ökar bra i vikt (800g på två veckor och förlorade aldrig nåt från sin födelsevikt).
Funderar på detta med maten: När hon vaknar ska hon ju ha mat direkt. Men om hon sen blir skrikig 30 minuter efter maten, ska jag då mata igen

Isåfall innebär det att hon äter i stort sett hela sin vakna tid
Hon äter dock aldrig ordentligt, utan bara småäter hela tiden. Om jag ska förutsätta att det handlar om överlevnadsångest så ska jag alltså hålla henne hårt i famnen, promenera runt och prata högt samt ge mat när hon lugnat sig. Då betyder det att jag får hålla på så minst halva vakenpasset.
Lilla ungen är så full av mat. Magen är som en ballong och hon kräks mycket.
Hur ska vi komma tillrätta med allt detta