Hej
Gabriel har i vanliga fall en strålande aptit, men efter en omgång kräksjuka och en omgång influensa är mat inte lika roligt som förr. Är det någon av er kloka som har bra tips på mat som uppskattas av febriga sjuklingar? Jag börjar tycka att det är lite ensidigt med välling, äppledricka och ris. Någon kväll har det slunkit ner lite rökt skinka eller kokt fisk, men annars kommer allt som i vanliga fall är populärt ut igen (om han överhuvud taget provar det).
Jenny
Nyponsoppa, blåbärssoppa (varning bara, det kan se lite blodigt ut om det kommer upp igen),
kräm, kokad på frukt och bär, inte köpt alltså, den är för söt för känslig mage.
Börja som när ni började med smakisar, morotspure, palsternackepure, kanske lite potatispure, Börja i nästan soppkonsistens och allt eftersom magen godkänner öka så att konsistensen blir grövre och antalet ingredienser fler.
Om han haft den riktiga vinterkräksjukan Rotta viruset eller kalichi så kan hans aptit vara ganska sparsam under en längre period efteråt, för kroppen och magen behöver tid på sig att återhämta sig.
Min son var sjuk förra vintern och det tog nästan en månad innan hans aptit var som vanligt igen.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Rårivet äpple brukar gå i här. Och smörgåsrån med smör på.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Har i Californien har vi kanske till skillnad mot Sverige lite storre tillgang pa farsk frukt och gronsaker, men ett supersakert kort nar min son ar sjuk och vagrar allt annat ar farska bar (ekologiska - de andra ar for besprutade). Blabar, hallon, jordgubbar... det gar ner. De ar lite dyra, men det ar det vart. De ar laddade med vitaminer (och ger dessutom lite vatska) och han kan med latthet pilla i sig dem sjalv.
Stolt och glad mamma till Anton - fodd 29 augusti, 2005 och Selma fodd 16 juli, 2007