Era vanligaste misstag?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Trisskatten

Era vanligaste misstag?

Inlägg av Trisskatten »

Läs gärna mina tidigare inlägg om hur vårt kurande går med Elina 6 månader. Även om vi inte är klara ännu så vågar jag redan säga med den enorma förändring våra nätter här hemma genomgått att detta fungerar verkligen!!!!

Nu vill jag göra allt för att inte sabba detta underbara! Alltså, ni som har kurat för ett tag sedan, vad ser ni är största fallgroparna för att råka glida ur det fina mönster som kuren skapar? Kom med era bästa råd!!

Trisskatten
Trisskatten med lilla Elina, född 2 sept 06. Kurstart fredagen den 23 februari 07.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Mitt största är att man inte får se detta som en KUR som löser allt för all framtid, utan en pågående process där man ibland tar ett pyttelitet steg bakåt för att kunna ta jättekliv framåt.

Dvs. det kommer liksom inte att bara fortsätta gå bra utav sig självt. Man måste jobba på skrattet till go nattet HELA tiden, attityden och Ramsan. Då kommer man snabbare förbi små fallgropar (eller omvägar som Tor kallar sabotören, mamma :wink: )
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Sjukdomar har varit vår största fallgrop... När förkylningar och annat har kommit så har det hänt att vi både gett mat, tagit upp ur sängen och diverse andra nattliga aktiviteter. Det är inte så smart. Vi har lärt oss att sköta ett sjukt barn i sängen i största möjliga mån.

Och ibland är attityden en fallgrop. Att man inte helt fullt ut tror på barnets förmåga att somna om t ex.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Att inte stirra sig blind på schemat och få panik om barnet inte sover alla minuter som det ska. 8) Vi har hamnat i underhållningssvängen några gånger. Främst då det har vaknats för tidigt på morgonen. Har ramsat och ramsat och ramsat osv .Att lära sig backa är därför superviktigt..och det har jag verkligen lärt mig via erfarenhet.

Annars är det precis som TorsMamma skriver att inte se det som en isolerad kur, snarare som en livsstil.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"