Nattblöja

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
J och Å

Nattblöja

Inlägg av J och Å »

Ok nu lite funderingar.

Karl är nu relativt torr på dagen. Inte alltid det hinns när man har sjuttielvaklädesplagg på sig i kylan ute, men för det mesta. Och hinner han inte då, så ser han rejält olycklig ut.

Till natten sätter vi på en blöja precis innan han läggs. Och ca mellan 15-40 min senare kommer han upp och vill kissa. Detta händer aldrig under natten(ännu :wink: ).

Vi har inte gjort ngn affär av detta, han kissar och så hoppas han glatt tillbaka. Han tar sig i och ur obehindrat. Men eftersom blöjan sitter på så kan han inte snabbt nog få av den.

Hur gör vi? Han äter fortfarande välling på kvällen, i hop med Mina och Lisen och den tjatar han om. Vill att han ska ha kvar den.

Några tips från er andra?

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
J och Å

Inlägg av J och Å »

:?:

Nån.......

Hm, är rädd för att det kommer bli "kul" att kliva upp 5 min efter man hoppat isäng för att sitta på pottan.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
krumeluren

Inlägg av krumeluren »

Hej!
Hos oss var det likadant, vår son sov med nattblöja, men kom upp för att kissa en stund efter nattning.
Vi gjrde så att han fick sova utan blöja i pyjamasbyxor utan kalsonger, då var det lätt att få ned byxorna själv (han var 2 år när han var helt torr) Sen fick han ha en pottta i sitt rum, och gå upp och kissa på den, sen ropade han när han var klar, då kom vi in och tömde pottan och han la sig i sängen igen.

Han kissade i sängen en enda gång och vi slutade med plastad frotte när han sovit torr i 6 månader.
Att springa upp efter nattning gav sig efter två tre veckor, för inte ens han tyckte det var kul när han var tvungen att kissa ensam om han blev kissnödig efter nattningen. Så för oss gick det fort, och det vi var mest rädda för blev aldrig så illa som vi trott.
T.P

Inlägg av T.P »

Hej J och Å...Min dotter har vart torr nu i över 2 veckor på natten . Vi minskade på välling och gav den en timme tidigare istället.Kanske ngt du redan gjort
barn födda 04/06/08
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"