Det känns helkört...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
finbom

Det känns helkört...

Inlägg av finbom »

...och med den insällningen så kommer vi nog aldrig att lyckas igen.
Vi började med kuren när vår lilla Nelly var 7 månader och den fungerade perfekt från första natten.. kanske lite för bra.. I en månad så gick det ganska bra förutom att hon alltid vaknade av sig självt varje morgon.
Efter den månaden började det bli lite värre och nu när hon är 10 månader så är det katastrof och det tär på oss allihopa.

Vi känner att vi inte har många val. Vi kan starta om hela kuren.. Men fungerar den verkligen på alla barn.. Jag vet, det är inte metoden i sig utan inställningen till vilken metode som helst som gör att den lyckas.

En sak vi undrar är om det går att få hemhjälp av någon av er som är certifierade på SHN? Vi är nu så slitna att vi inte ens orkar att peppa varandra.

MVH. Magnus, Linda & Nelly
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Det står inte vart ni bor men ni kan titta här och se om någon kanske kan hjälpa, annars finns massor av hjälp och stöd att få på detta forum. :)

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7921
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej finbom :!:

Jag skulle nog vilja sträcka mig så långt som att säga att kuren funkar på de allra flesta barn. Anna själv har kurat ett tusental och bara misslyckats med ett par. Dessa barn hade innan Annas hjälp fått Theralen (=neuroleptika som vi använder inom psykiatrin på VUXNA människor med sömnproblem) i "däckande" syfte.

Men för att lyckas med kuren så krävs en sjujäkla attityd av total självklarhet som i sig talar om för barnet att jag som öm förälder VET hur världen snurrar och fungerar. Något som stackars barnet inte ska behöva tänka på. De har ju fullt upp med att växa, frodas och lära sig världsordningen.

Det allra bästa är oftast att föräldrarna själva kurar - då det är ni som ömt ska vårda kurens budskap när de fyra nätterna inkl. uppföljningsveckan har passerat. Attityden behövs ändå så att säga. Men ibland kan man som förälder vara så slut av sömnbrist (för att inte tala om lilla barnet) att det komplicerar det hela att kura själv. Då kan vi diplomerade kurare ställa upp - på olika sätt beroende på önskemål - men det är ändå viktigt att veta att allt inte är fix och färdigt för all framtid när vi kliver utanför er dörr. Kuren och dess budskap måste som sagt vårdas, ansas och underhållas även framöver.

Känner ni att ni vill ha hjälp på hemmaplan går det bra att kontakta nån av oss diplomerade kurare - uppgifter om oss finns på forumets första sida nästan högst upp - för att diskutera fram hur man kan lösa er situation på bästa sätt.

Med vänliga hälsningar
/Åsa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"