Ville kan själv

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Helenan

Ville kan själv

Inlägg av Helenan »

En väninna till mig besökte oss i förra veckan och hon skrattade åt mig då jag tog upp Ville till bordet när vi lagade mat. "Han fattar ju ändå ingenting", menade hon.

Men Ville fattar! Han kan! Vid fem månaders ålder började han krypa. Mamma visade hur man gjorde, med överdrivna rörelser med armarna. En dag efter det när mamma satte ner honom på golvet kröp han iväg med armarna högt mot skyn, precis som mamma. Så kryper han fortfarande, två månader senare.
Vi sex månader reste han sig mot möblerna. Mamma visade, Ville betraktade och nästa dag gjorde han likadant. För några dagar sedan, på sin sjumånadersdag, tog han sina första steg ut med bordsskivan.

Nu satt vi då där, vispandes ägg och socker till en kaka. Jag gav Ville en egen bunke, knäckte i ett ägg och gav honom vispen. Det här kan Ville sedan länge, säkert greppar han vispen sittandes på bordet, biter lite prövande i den, sätter ner den i bunken och Vispar!

Varje dag blir jag fascinerad över någonting nytt. Det här bebislivet. Så långt ifrån den verklighet som beskrivs i Mammatidningar. Så underbart och givande. Full fart hela dagarna, med en sömn som inte störts av ett enda uppvaknande på snart sex månader! Ibland blir man så trött, så trött att man skulle kunna somna på golvet där man sitter, men lika intensivt som det är, minst lika roligt är det.

Folk får ha åsikter om vårt val att ha Ville hemma i minst två år till. De får ha åsikter om att låta barnet hjälpa till när de bara är några månader gamla. Bekräftelsen man får från sitt barn, den väger upp all kritik i världen.
Ville född juli 2006, sover natt 12 timmar tack vare standardmodellen!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

Varm tack...

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Yep, precis så är det faktiskt. Jag förvånas också över att Tor är så bra och underbar som han är.

Så är det när man har tvättäkta BB barn :!: :roll: :shock: :lol:

:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :D
Visst är det härligt! :D
Innan jag hade barn trodde jag inte det var någon idé att ens tilltala dem innan de kunde prata hyfsat :oops: :oops: Det var faktiskt så! :roll:

Nu när man sitter och läser vad tjejerna kunde göra och fatta, (Clara langade tvätt och bestick vid 6 månader t.ex) vid bara några månaders ålder skäms man...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"