Slåss och rivs på dagis!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
åsa76
Inlägg: 52
Blev medlem: lör 16 apr 2005, 22:02
Ort: Sundsvall

Slåss och rivs på dagis!

Inlägg av åsa76 »

Idag var det inte så kul att hämta vår lillkille på dagiset... :cry: När jag kommer och hämtar honom så har han rivits och slagits med de minsta barnen. Det är nämligen inte den första gången på sista tiden som detta hänt... Känner mig inte som världens bästa mamma precis...
Han har blivit mycke värre nu när det börjat nya barn där som är mindre än honom. Jag försöker tala om och visa honom hur man är snäll och beter sig men han vägrar lyssna. Finns det någon som känner igen sig och vill dela med sig av några tips :?:( Våran son har hunnit fylla 2 år)

Ha det bra :?:
Kram Åsa o Tim
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag vet att många här definitivt skulle rekommendera er att försöka låta sonen vara hemma.
Det som hjälper vid sånthär beteende är att (helst) hindra innan det ens händer. Ta tag i hans händer och istället visa hur man gör - klappa och krama. "Nej", "Usch och fy", "aja baja" fungerar inte och definitivt inte flera timmar senare. Det är verkningslöst.
Och hinner man inte hindra innan det sker så ska han ändå få veta hur man gör istället - i handling!
Så prata med dagispersonalen. Ska detta ändras, så måste de agera!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det finns massor av trådar i detta ämne. Här kommer en av dem:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=

/Pea
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"