Hej!
Är lite nyfiken på hur mycket sömn som era 2-åring får?
Hur mycket ska det vara ca?
Får dom fortfarande kvällsvälling eller har ni gått över på annan mat så att säga?
Hur länge "kör" man med välling?
1000 frågor nästan, hoppas någon vill svara!
Tack på förhand!
Sömn och vällingfrågor 2-åring
-
Hampus i Lit
Sömn och vällingfrågor 2-åring
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Hej
Min Alice fyllde två i januari, och hon har 11 timmars natt (20-7) och sover middag 1 1/2timme, alltså 12,5 timmar per dygn. Egentligen ska väl sömnen vara en timme mer, men det går inte med den damen
Hon slutade äta välling i höstas, har aldrig riktigt gillat den, men hennes storasyskon har ätit upp i fyraårsåldern! Jag har tyckt det har varit toppen, och en mysig avslutning på dagen! Så gillar Hampus vällingen, tycker jag du ska fortsätta ge honom den länge än
Mia
Min Alice fyllde två i januari, och hon har 11 timmars natt (20-7) och sover middag 1 1/2timme, alltså 12,5 timmar per dygn. Egentligen ska väl sömnen vara en timme mer, men det går inte med den damen
Hon slutade äta välling i höstas, har aldrig riktigt gillat den, men hennes storasyskon har ätit upp i fyraårsåldern! Jag har tyckt det har varit toppen, och en mysig avslutning på dagen! Så gillar Hampus vällingen, tycker jag du ska fortsätta ge honom den länge än
Mia
Hej
Vera är 3 år. Hon äter välling fortfarande, dock gjord på grädde, mjölk och ägg.
Hon sover 19-07. När hon var två sov hon 1,5 timme på dagen, när det gått fyra-fem månader sov hon 45 minuter och sedan i september så sover hon sällan på dagen.
/LO
Vera är 3 år. Hon äter välling fortfarande, dock gjord på grädde, mjölk och ägg.
Hon sover 19-07. När hon var två sov hon 1,5 timme på dagen, när det gått fyra-fem månader sov hon 45 minuter och sedan i september så sover hon sällan på dagen.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej,
Jag (läs TorsMamma) dricker fortfarande välling (halvliter i kopp till frukost, fullkorn)
Det ni
Som jag ser det behöver man väl ALDRIG sluta, eller
Kanske bara vill byta från flaska till pipmugg och sedan till kopp?
Jag (läs TorsMamma) dricker fortfarande välling (halvliter i kopp till frukost, fullkorn)
Som jag ser det behöver man väl ALDRIG sluta, eller
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Vi har egentligen aldrig haft välling på kvällen. Till drygt ca 17 månader fick Lovisa gröt som nattslurk sen ville hon inte ha något alls längre! Om hon verkligen ätit dåligt till middag har vi ibland erbjudit välling eller gröt men hon äter nästan aldrig av det.
Hon sover 19:30-7:30 oftast. Vi accepterar om hon vaknar lite tidigare (marginalkvart) eftersom hon sover så mycket på dagen, 2 timmar. Men ofta får vi väcka henne på morgonen också! Och hon blev 2 år i lördags.
Hon sover 19:30-7:30 oftast. Vi accepterar om hon vaknar lite tidigare (marginalkvart) eftersom hon sover så mycket på dagen, 2 timmar. Men ofta får vi väcka henne på morgonen också! Och hon blev 2 år i lördags.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.